شیائومی: اسنپدراگون ۸ نسل ۲ حدود ۳۷ درصد در بخش CPU و ۴۲ درصد در بخش GPU سریع‌تر از A16 است - تکفارس 
شیائومی: اسنپدراگون ۸ نسل ۲ حدود ۳۷ درصد در بخش CPU و ۴۲ درصد در بخش GPU سریع‌تر از A16 است - تکفارس 

شیائومی: اسنپدراگون ۸ نسل ۲ حدود ۳۷ درصد در بخش CPU و ۴۲ درصد در بخش GPU سریع‌تر از A16 است

افشین نوری
۸ آذر ۱۴۰۱ - 17:18
اسنپدراگون 8 نسل 2

شیائومی امروز رسما تایید کرده است که سری شیائومی ۱۳ مجهز به تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ خواهد بود. این شرکت ادعا کرده است که تراشه مذکور در بخش گرافیکی حدود ۴۲ درصد سریعتر از تراشه A16 بایونیک اپل خواهد بود.

سری شیائومی ۱۳ قرار است در روز دهم آذرماه معرفی شود و ما احتمالاً شاهد دو گوشی پرچمدار با قابلیت های منحصر به فرد و عملکرد بالا خواهیم بود. این سری رقیب جدی سری آیفون ۱۴ پرو اپل با تراشه A16 بایونیک خواهد بود. تراشه A16  در حال حاضر سریع‌ترین تراشه موبایلی دنیاست و شیائومی قصد دارد با اسنپدراگون ۸ نسل ۲ به جنگ آن برود‌.

طبق تیزری که شیائومی منتشر کرده است اسنپدراگون ۸ نسل ۲ حدود ۳۷ درصد در بخش CPU سریع‌تر از A16 خواهد بود. البته هنوز مشخص نیست که این نتایج چگونه بدست آمده‌اند ولی ظاهرا شیائومی این مقایسه را در آزمایشگاه‌های اختصاصی خودش انجام داده است. در بخش GPU نیز تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲  حدود ۴۲ درصد عملکرد بهتری نسبت به A16 خواهد داشت.

اخیرا نتایج بنچنارک گیک بنچ اسنپدراگون ۸ نسل ۲ نشان می‌داد که عملکرد آن در حد A16 اپل است و به نظر می‌رسد در دنیای واقعی نیز چنین خواهد بود. بنابراین ممکن است که شیائومی برای اینکه گوشی‌های خود را تبلیغ کرده باشددر مورد تراشه آن‌ها اغراق کرده است.

نکته جالب اینکه تراشه دایمنسیتی ۹۲۰۰ که اخیرا معرفی شده است توانسته بود در بنچمارک گرافیکی GFXBench تراشه A16 را شکست دهد. در هر حال، ما فعلا نمی‌توانیم درباره ادعاهای شیائومی اظهارنظر کنیم و باید منتظر بمانیم و ببینیم ‌که تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ در داخل سری شیائومی ۱۳ چه عملکردی خواهد داشت.

منبغ: Wccftech

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید