اپلیکیشن هایی آلوده به کدهای روسی در اپ استور اپل پیدا شد - تکفارس 
اپلیکیشن هایی آلوده به کدهای روسی در اپ استور اپل پیدا شد - تکفارس 
اپلیکیشن هایی آلوده به کدهای روسی در اپ استور اپل پیدا شد - تکفارس 

اپلیکیشن هایی آلوده به کدهای روسی در اپ استور اپل پیدا شد

افشین نوری
۲۳ آبان ۱۴۰۱ - 20:45
اپ استور

طبق یک گزارش‌ جدید، اپلیکیشن‌هایی در  اپ استور اپل پیدا شده‌اند که شامل کدهایی از یک شرکت روسی به نام Pushwhoosh می‌شوند.

براساس این گزارش، این کدها در اپلیکیشن‌هایی مثل اپلیکیشن سازمان CDC آمریکا و اپلیکیشن نیروی‌های نظامی آمریکا به چشم‌می‌خورند که متعلق به یک شرکت روسی هستند و هم‌اکنون بیش از ۸ هزار اپلیکیشن موجود در اپ استور و پلی استور حاوی این کدها هستند. ‌

نیروی نظامی آمریکا گفته است که اپلیکیشن خود را پاک کرده است و سازمان CDC نیز گفته است که به خاطر هشدارهای امنیتی مجبور شده اپلیکیشن خودش را حذف کند. اپل درهمین رابطه گفته است که به‌طور جدی از اطلاعات کاربران محافظت خواهد کرد. 

به نظر می‌رسد Pushwoosh یک شرکت فعال زمینه پردازش داده است و به توسعه‌دهندگان اپلیکیشن در ارسال نوتیفیکیشن‌ها به کاربران کمک می‌کند. این شرکت ادعا کرده است که هیچ اطلاعاتی از کاربران را جمع‌آوری نمی‌کند و حتی رویترز نیز در تحقیقات خود به مورد مشکوکی درباره این شرکت برخورد نکرده است. با این حال،  خطر امنیتی برای شرکت‌هایی که در داخل اپلیکیشن‌های آن‌ها کدهای Pushwoosh پیدا شده است وجود دارد.‌

شرکت Pushwoosh گفته است که هیچ ارتباطی با دولت روسیه ندارد و فعالیت‌های او کاملا شفاف است. این شرکت گفته که اطلاعات خود را در آمریکا و آلمان ذخیره می‌کند. در هر حال باید منتظر بمانیم و ببینیم که تحقیقات در این زمینه به کجا ختم می‌شود. 

منبع: Appleinsidr

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید