کارمند سابق اپل می گوید این شرکت اهمیتی به بازی ها در اپ استور نمی دهد - تکفارس 
کارمند سابق اپل می گوید این شرکت اهمیتی به بازی ها در اپ استور نمی دهد - تکفارس 

کارمند سابق اپل می گوید این شرکت اهمیتی به بازی ها در اپ استور نمی دهد

افشین نوری
۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - 09:51
اپل اپ استور

یکی از سردبیران سابق اپ استور اپل به نام نیل لانگ گفته است که این شرکت اهمیت چندانی به بازی‌ها در فروشگاه خودش نمی‌دهد. 

لانگ که هفت سال در بخش گیمینگ اپ استور مشغول بوده است طی مصاحبه‌ای که با گاردین داشته است اطلاعات جالبی درباره سیاست‌های اپل در فروشگاه اپ استور فاش کرده است. 

به گفته لانگ، صنعت موبایل با معرفی گوشی‌های آیفون و تبلت‌های آیپد دچار تحول بزرگی شد و بخش گیمینگ نیز از این امر منتفع شد. حالا ما شاهد ارایه بازی‌های بسیار قدرتمند برای گوشی‌های هوشمند هستیم. 

این شرایط باعث شد تا توسعه‌دهندگان بازی، عناوین جذابی را در فروشگاه‌های اپ استور اپل و پلی استور گوگل عرضه کنند و به درآمدهایی خوبی دست یابند. اما اپل متوجه شد که می‌تواند از این فرصت استفاده کند و درآمدهای اپ استور خود را افزایش دهد. این شرکت اقدام به دریافت کارمزد ۳۰ درصد از توسعه‌دهندگان کرد و این موضوع باعث نارضایتی آن‌ها شد. به نظر لانگ این سیاست باعث ضربه زدن به صنعت بازی‌های موبایلی شد و نشان داد که اپل فقط به فکر کسب درآمد است و اهمیتی به صنعت گیمینگ نمی‌دهد. 

از طرف دیگر، اپل بخش بسیار کمی از درآمدهای خود را صرف بهبود اپ استور کرده است و ما شاهد ظهور بازی‌های بی‌کیفیت در این پلتفرم هستیم. دلیل آن این است که توسعه دهندگان انگیزه‌ای برای ارایه بازی‌های بهتر در اپ استور ندارند.

در هر حال باید منتظر بمانیم و ببینیم آیا اپل سیاست‌های خود را در اپ استور تغییر خواهد داد یا اینکه مثل قبل عمل خواهد کرد.

منبع: Techspot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید