گزارش شفافیت اپ استور منتشر شد؛ درخواست بیش از ۱.۶ میلیون اپلیکیشن در سال گذشته میلادی رد شده است - تکفارس 
گزارش شفافیت اپ استور منتشر شد؛ درخواست بیش از ۱.۶ میلیون اپلیکیشن در سال گذشته میلادی رد شده است - تکفارس 

گزارش شفافیت اپ استور منتشر شد؛ درخواست بیش از ۱.۶ میلیون اپلیکیشن در سال گذشته میلادی رد شده است

افشین نوری
۱ خرداد ۱۴۰۲ - 07:44
اپ استور

اپل همواره تلاش کرده است تا اعتماد خود را در بین توسعه‌دهندگان اپلیکیشن و کاربران اپ استور افزایش دهد. این شرکت حالا گزارش شفافیت اپ استور در سال ۲۰۲۲ را منتشر کرده است که جزئیات بیشتری را درباره تعداد اپلیکیشن‌های حذف شده و سایر جنبه‌های این فروشگاه در اختیار ما قرار می‌دهد.

بخش عمده این گزارش مربوط به رد کردن درخواست اپلیکیشن‌ها و حذف آن‌ها می‌شود. در طول سال ۲۰۲۲، درخواست ۱,۶۷۹,۶۹۴ اپلیکیشن برای ورود به اپ استور رد شده است. این رد کردن‌ها عمدتا مربوط به رعایت نکردن قوانین اپ استور بوده است بطوریکه ۱,۰۱۸,۴۱۵ مورد دارای مشکلات مرتبط با عملکرد بوده‌اند. سایر موارد شامل امن نبودن (۹۲,۵۹۸)، بیزنس (۱۵۲,۳۹۱)، مشکلات طراحی (۲۱۲,۴۶۴)، مشکلات قانونی (۴۴۱,۹۷۲) و موارد متفرقه (۴۴۱,۹۷۲) می‌شدند. با این حال، ۲۵۳,۴۶۶ اپلیکیشن علیرغم رد شدن اولیه توانسته‌اند مجوز اپ استور را دریافت کنند.

گزارش جدید اپل همچنین تعداد اپلیکیشن‌های حذف شده از اپ استور را منتشر کرده است که مجموع آن‌ها در سال ۲۰۲۲ برابر با ۱۸۶,۱۹۵ عدد بوده است. این اپلیکشن‌ها دسته‌بندی‌ها مختلفی دارند و شامل بازی‌ها (۳۸,۸۸۳)، اپلیکیشن‌های کاربردی (۲۰,۰۴۵)، بیزنسی (۱۶,۹۹۷)، آموزشی (۱۶,۵۰۹) و سبک زندگی (۱۵,۱۷۱) می‌شوند. حذف این اپلیکیشن‌ها عمدتا به خاطر نقض قوانین خاص اپل درباره طراحی نسخه ۴.۰ (۱۴۹,۳۷۸۷) و DPLA 3.2(f) (32,009) جزو بیشترین موارد بوده است.

طبق گزارش اپل، برخی اپلیکیشن‌ها هم به خاطر درخواست دولت‌ها حذف شده‌اند که چین در صدر قرار دارد (۱۴۳۵) و هند (۱۴)، پاکستان (۱۰)، روسیه  (۷) و چند کشور دیگر در رده‌های بعدی قرار دارند. گزارش شفافیت اپ استور همچنین داده‌های مهمی را در درباره تعداد توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد. طبق این گزارش، در مجموع ۳۶,۹۷۴,۰۱۵ توسعه‌دهندگان در اپ استور ثبت‌نام کرده‌اند و اکانت ۴۲۸,۴۸۷ توسعه‌دهنده حذف شده است. دلایل اصلی حذف این اکانت‌ها، جعلی بودن آن‌ها (۴۲۸,۲۴۹) و نقض قوانین (۲۳۸) بوده‌اند. هرچند، توسعه‌دهندگان نیز می‌تواستند درخواست حذف اکانت خود را بدهند اما اکثر حذف‌ها از طرف اپل بوده‌ است.

تعهد اپل به حفظ امنیت کاربران باعث شده تا این شرکت اکانت ۲۸۲,۰۳۶,۶۲۸ مشتری را حذف کند که منجر به جلوگیری از تراکنش ۲,۰۹۰,۱۹۵,۴۸۰ دلار کلاهبرداری شده است. میزان بازدیدهای هفتگی اپ استور به‌طور متوسط ۶۵۶,۷۳۹,۸۸۹ بار بوده است و میانگین دانلودها ۷۴۷,۸۷۳,۸۷۷ بار و مجموع دانلودها با در نظر گرفتن دانلودهای مجدد ۱,۵۳۹,۲۷۴,۲۶۶ بار بوده است. در ضمن، میانگین به‌روزرسانی‌های خودکار اپلیکیشن‌ها در اپ استور ۴۰,۸۷۶,۷۹۸,۴۹۲ بار بوده و ۵۱۲,۵۴۵,۸۱۶ بار آپدیت دستی در هر هفته اتفاق افتاده است.

گزارش شفافیت اپ استور اپل در سال ۲۰۲۲ نشان می‌دهد که این شرکت به‌طور جدی روی حفظ امنیت و سلامت اکوسیستم خود متمرکز است و شاید یکی از دلایل موفقیت اپل همین موضوع باشد.

منبع: Gizmochina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.