ناسا تاریخ جدید پرتاب فضاپیمای سایکی را اعلام کرد - تکفارس 
ناسا تاریخ جدید پرتاب فضاپیمای سایکی را اعلام کرد - تکفارس 
ناسا تاریخ جدید پرتاب فضاپیمای سایکی را اعلام کرد - تکفارس 

ناسا تاریخ جدید پرتاب فضاپیمای سایکی را اعلام کرد

مهدی حلوائی
۱۵ آبان ۱۴۰۱ - 10:56
فضاپیای سایکی ناسا

ناسا امروز اعلام کرد که ماموریت ارسال فضاپیما به سیارک فلزی سایکی (Psyche) در ماه اکتبر ۲۰۲۳ انجام خواهد شد. در ابتدا قرار بود که این ماموریت در ماه آگوست سال جاری میلادی آغاز شود اما مشکلاتی مانند نبود زمان کافی برای انجام آزمایش‌‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری باعث شد تا ماموریت یادشده به تعویق بیفتد.

پس از این‌که پرتاب فضاپیمای سایکی به تاریخ دیگری موکول شد، ناسا و آزمایشگاه پیشرانه جت این سازمان بررسی‌هایی را روی عوامل اصلی این موضوع انجام دادند و حالا قرار است که مشکلات مربوطه به‌طور کامل رفع شوند. گزارش منتشرشده، تعداد کم نیروهای ماموریت سایکی، مشکلات مخابراتی و افزایش کار از راه دور که منجر به کاهش گفت‌وگو بین اعضای تیم شده بود را از مشکلات اصلی لغو پرتاب اولیه‌ی فضاپیمای سایکی معرفی کرده است.

حالا ناسا برای رفع این مشکلات، اعضای تیم ماموریت وریتاس (VERITAS) را به تیم سایکی منتقل کرده است و از این رو ماموریت وریتاس، که در مراحل ابتدایی قرار دارد، تا تاریخی دیگر متوقف خواهد شد. هدف از این ماموریت، تصویربرداری از سطح سیاره‌ی زهره و جمع‌آوری اطلاعات بیشتر در خصوص اتمسفر و فعالیت‌های آتش‌فشانی این سیاره است. این ماموریت در شناسایی علل تغییرات ایجاد شده در سیاره‌ی زهره، که قبلاً شباهت زیادی با زمین داشته، کمک خواهد کرد.

در ابتدا قرار بود تا فضاپیمای وریتاس در سال ۲۰۲۷ به فضا پرتاب شود اما حالا این ماموریت به سال ۲۰۳۱ موکول شده است. با این وجود، ماموریت داوینچی (DAVINICI)، که در جریان آن یک کاوشگر روی سطح سیاره‌ی زهره فرود خواهد آمد، کماکان برای سال ۲۰۲۹ در نظر گرفته شده است.

منبع: DigitalTrends

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید