شرکت های تبلیغاتی به خاطر سیاست های جدید ایلان ماسک در حال ترک توییتر هستند - تکفارس 
شرکت های تبلیغاتی به خاطر سیاست های جدید ایلان ماسک در حال ترک توییتر هستند - تکفارس 
شرکت های تبلیغاتی به خاطر سیاست های جدید ایلان ماسک در حال ترک توییتر هستند - تکفارس 

شرکت های تبلیغاتی به خاطر سیاست های جدید ایلان ماسک در حال ترک توییتر هستند

افشین نوری
۱۴ آبان ۱۴۰۱ - 13:37
ایلان ماسک

ایلان ماسک ظاهرا به دنبال راه‌های جدیدی برای کسب درآمد از توییتر است، اما حالا به نظر می‌رسد که شرکت‌های تبلیغاتی به‌خاطر سیاست‌های جدید او در حال خارج شدن از این پلتفرم هستند.

طبق یک گزارش جدید، اکثر شرکت‌های تبلیغاتی مثل جنرال موتورز، آئودی، فایزر و فولکس واگن  در روزهای اخیر پخش تبلیغات خود در شبکه اجتماعی توییتر را متوقف کرده‌اند و این موضوع به نظر می‌رسد از یک طرف به خاطر اخراج مدیران ارشد توییتر توسط ماسک بوده و از طرف دیگر به‌خاطر اظهارات جدید او در رابطه با ایجاد یک شورای نظارت بر محتوا بوده است. 
در همین رابطه، یک شرکت بزرگ تبلیغاتی به نام IPG به مشتریان خود توصیه کرده است که فعلا هیچ تبلیغاتی در توییتر پخش نکنند تا سیاست‌های جدید این پلتفرم مشخص شود.

مطالب مرتبط:

برخی شرکت‌ها مثل NAACP نیز با انتشار بیانیه‌ای، سایر شرکت‌ها را دعوت به بایکوت کردن کسب‌وکار تبلیغات توییتر کرده‌اند و گفته‌اند که ماسک برخلاف اظهارات قبلی‌اش ظاهرا قرار نیست توییتر را تبدیل به محیط امنی برای آزادی بیان کند و ما همچنان شاهد انتشار توییت‌های نفرت‌پراکن در این شبکه اجتماعی هستیم.

از طرف دیگر، اخراج گسترده کارکنان توییتر توسط ماسک باعث انتقادات فراوانی شده است و خیلی از سازمان‌های کارگری علیه او موضع گرفته‌اند‌. ماسک می‌خواهد حدود از ۵۰ درصد کارکنان تویبتر را تعدیل کند و هنوز مشخص نیست که آینده شغلی این افراد چگونه خواهد شد.

در هر حال، باید منتظر بمانیم و ببینیم که با وجود این اتفاقات، آیا ماسک خواهد توانست به برنامه‌های خود در توییتر عمل کند یا نه‌

منبع: Engadget

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید