تاثیر نظافت شرکت بر روی عملکرد کارمندان - تکفارس 
تاثیر نظافت شرکت بر روی عملکرد کارمندان - تکفارس 
تاثیر نظافت شرکت بر روی عملکرد کارمندان - تکفارس 

تاثیر نظافت شرکت بر روی عملکرد کارمندان

کسری نراقی
۵ آبان ۱۴۰۱ - 03:56
تاثیر نظافت شرکت بر روی عملکرد کارمندان - تکفارس 

داشتن محیطی تمیز و سالم در منزل، خواسته‌ای است که بسیاری از افراد پرمشغله، برای برآورده کردن آن به دنبال استخدام نیروی نظافت منزل هستند. با این حال، در محیط‌های کاری، بیشتر افراد به تمیزی محیط و تأثیرات مثبت آن بر ذهنیت مراجعین دقت چندانی ندارند. اما محل کار ما، خانه دوم ما است که باید به تمیزی و نظافت آن اهمیت بسیاری بدهیم و از افراد ماهری برای تمیز کردن محل کار خود کمک بگیریم. با این همه، مهم است بدانیم که چرا نظافت محیط کار مهم است؟ چرا یک کارفرمای خوب، باید به تمیزی محیط کار خود توجه کند؟ آیا نظافت محیط کار، تأثیری بر عملکرد کارکنان دارد؟

چرا تمیزی محیط کار مهم است؟

نظافت و تمیزی محیط کار، شما را در چشم مراجعین، حرفه‌ای نشان داده و همکاری با شما را برای مشتریان و شرکای تجاری بالقوه، جذاب‌تر می‌کند. جدای از این که نظافت شرکت و محل کار، احتمال انتشار ویروس‌ها و میکروب‌ها را در محیط کاهش می‌دهد، این امر باعث می‌شود که کارمندان شما، برای شغل خود احترام بیشتری قائل باشند.

اگر محل کار خود را تمیز و مرتب نگه ندارید، نه تنها باید در محیطی آلوده مشغول به کار باشید، بلکه این آلودگی، بر عملکرد همه کارکنان تأثیر منفی خواهد داشت. در ادامه شش مورد از تأثیرات نظافت شرکت و محیط کار بر کارکنان را مرور خواهیم کرد.

ایجاد انگیزه در کارکنان

انگیزه، اصولا ویژگی ناپایداری است چون به سختی ایجاد می‌شود و به راحتی از دست می‌رود. بنابراین، اگر این ویژگی در کارکنانتان وجود دارد باید نهایت تلاش خود را در حفظ آن به کار ببرید. با این تفسیر، اگر محیط کاری نامرتب و کثیف داشته باشید، انگیزه‌ای در کارکنان شما برای عملکرد کاری بالا وجود نخواهد داشت.

بی‌نظمی و کثیفی جذابیت کار را کم و داشتن عملکرد مناسب را سخت می‌کند. این بی‌نظمی، باعث می‌شود که کارکنان، به سرعت انگیزه خود را از دست بدهند. در ابتدای یک روز کاری، اگر کارمند شما، به هنگام ورود به دفتر، با آشفتگی و هرج و مرج مواجه شود، انرژی و انگیزه خود را برای آغاز یک روز کاری خوب از دست می‌دهد.

پس اگر به انگیزه کارکنان برای شما مهم است، محیط کاری خود را تمیز و مرتب نگه دارید و اگر می‌خواهید یک قدم رو به جلو بردارید، از خدمات نظافت ساختمان در کنار نظافت شرکت استفاده کنید تا شرکت شما از بدو ورود کارکنان و مراجعین تمیز و زیبا بنظر برسد.

ایجاد تمرکز بیشتر در کارکنان

تاثیر نظافت شرکت بر روی عملکرد کارمندان - تکفارس 

تمرکز هم مانند انگیزه، به راحتی از بین می‌رود؛ عناصر زیادی در محیط وجود دارند که باعث می‌شود تا نتوانید تمرکز خود را برای انجام کارها حفظ کنید. همین مساله در مورد کارکنان شما نیز وجود دارد؛ اگر دفتر کارتان آشفته و کثیف باشد، تمرکز کارمندان شما به جای انجام درست کارها، به آشفتگی‌ها جذب می‌شود. تلاش کنید تا با نظافت محیط کار، تمرکز کارمندان خود را به انجام کارهایی که از اهمیت زیادی برخوردار است جلب کنید.

افزایش روحیه کارکنان

برای بهبود کیفیت کار و همچنین حفظ انگیزه بالا، رضایت کارکنان از اهمیت بالایی برخوردار است. باید هر کاری که می‌توانید انجام دهید تا برای کارکنان خود رضایت کاری ایجاد کرده تا آنها نیز عملکرد کاری مناسبی از خود نشان دهند. محیط کاری کثیف و بهم ریخته، راه جلب رضایت کارکنان نیست، اما محیط کار تمیز و مرتب، روحیه کارمندان را نیز بالاتر می برد.

کاهش غیبت کارکنان

تاثیر نظافت شرکت بر روی عملکرد کارمندان - تکفارس 

داشتن محیط کاری کثیف، عواقب زیادی به دنبال خود دارد؛ اگر محیط کار و شرکت، تمیز نگه داشته نشود، میکروب‌ها و آلودگی‌ها پخش شده و کارکنان زیادی را بیمار می‌کند. پس اگر می‌خواهید غیبت کارکنان خود را کاهش دهید، به نظافت محل کار خود توجه بیشتری داشته باشید.

کاهش خطرات در مواقع اضطراری

نظافت و تمیزی محل کار، علاوه بر جلوگیری از ابتلای کارکنان به بیماری‌های مختلف، می‌تواند در مواقع بحرانی، جان بسیاری از افراد را نجات دهد. برای مثال، در صورت وقوع آتش‌سوزی، مطمئنا دلتان نمی خواهد که موانعی مثل جعبه‌های جمع شده در راهروها باعث جلوگیری از خروج به موقع کارکنانتان شود. نظافت منظم ساختمان محل کار، باعث می‌شود که از ایجاد موانع مزاحم در مواقع اضطراری جلوگیری شود.

کاهش استرس کارکنان

بسیاری از عوامل خارجی هستند که در هنگام کار، باعث ایجاد استرس در کارمندان می‌شود. بسیاری از اوقات، انجام کارهای شرکت ذاتا استرس‌زا بوده و محل کار نامنظم و بهم‌ریخته، مطمئنا در رفع این استرس، مفید نیست. نظافت محل کار و شرکت باعث می‌شود که، حواس کارمندان، کمتر پرت شده و می‌توانند با استرس کمتری، به انجام وظایف خود بپردازند.

افزایش کارایی کارکنان

عملکرد درست همه اجزای یک شرکت در جای درست خود باعث می‌شود تا کارایی کارمندانتان بیشتر شود. در عین حال، این مسأله باعث می‌شود تا از دخالت کارکنان در موارد خارج از حیطه وظایفشان جلوگیری شود.

داشتن یک محیط کاری تمیز و سالم، جدا از فواید پرشمار، برای مشتریان و شرکای تجاری نیز بسیار جذاب است. اگر برای شما به عنوان یک کارفرما، وضعیت کاری کارکنانتان از اهمیت زیادی برخوردار است، باید بدانید که این محیط سالم بر زندگی کاری کارمندان نیز تأثیرات مثبتی خواهد داشت. یادتان باشد که محیط کاری خود را تمیز و منظم نگه دارید تا سلامتی را برای خود و کارکنانتان به ارمغان بیاورید.

کاهش هزینه‌ها

شاید فکرکنید که هزینه نظافت شرکت بسیار زیاد است اما باید به شما بگوییم که نظافت شرکت شما در بسیاری از هزینه ها صرفه جویی میکند. وجود هرج و مرج و آلودگی در صورت عدم نگهداری مناسب از وسایل کار، به هزینه‌های متفاوتی مانند هزینه تعمیر و نگهداری از تجهیزات منجر شود و نظافت مداوم محل کار باعث می‌شود تا در این هزینه‌ها صرفه‌جویی شود.

نتیجه‌گیری

در پایان، امیدواریم که این مطلب، اهمیت نظافت و تأثیرات آن بر محیط کاری شما را به خوبی نشان داده باشد. حال اگر برای انجام کارهای نظافت شرکت، وقت و نیروی کافی ندارید، چرا از خدمات شرکت‌های نظافتی استفاده نمی‌کنید؟ یک شرکت نظافتی حرفه‌ای، می‌تواند نگرانی شما را برطرف کرده، و محیط کار شما را تمیز و مرتب نگه دارد. در انتخاب شرکت‌های نظافتی، دقت کنید که به سرویس‌دهنده‌های حرفه‌ای و با تجربه برای داشتن محیط کاری مطلوب مراجعه کنید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید