متا ۱۲ هزار نفر از کارکنان خود را تعدیل نیرو می کند - تکفارس 
متا ۱۲ هزار نفر از کارکنان خود را تعدیل نیرو می کند - تکفارس 
متا ۱۲ هزار نفر از کارکنان خود را تعدیل نیرو می کند - تکفارس 

متا ۱۲ هزار نفر از کارکنان خود را تعدیل نیرو می کند

افشین نوری
۱۵ مهر ۱۴۰۱ - 12:55
متا

متا سال گذشته اعلام کرد که تمرکز خود را روی پروژه متاورس خواهد گذاشت و حالا به نظر می‌رسد که این شرکت هنوز به درآمد خوبی در این بخش دست نیافته است. به همین خاطر، متا قصد دارد تعداد زیادی از نیروهای خود را تعدیل کند‌.

در ماه‌های اخیر، بحران اقتصاد جهانی باعث شده است تا اکثر شرکت‌ها با مشکلات زیادی مواجه بشوند و دست به تعدیل نیرو بزنند‌. متا نیز ظاهرا می‌خواهد حدود ۱۲ هزار نفر از کارمندان خود را تعدیل کند تا بخشی از هزینه‌های خود را کاهش دهد‌. این تعداد نیرو چیزی حدود ۱۵ رصد کل کاذکنان متا می‌شود که رقم قابل توجهی است. 

مارک زاکربرگ مدیرعامل متا نیز قبلا به این موضوع اشاره کرده بود و گفته بود که این شرکت علاوه بر تعدیل نیرو، هیچ نیروی جدیدی دیگری استخدام نخواهد کرد تا وضعیت متا به حالت ثبات برسد. متا تاکنون نتوانسته به اهداف خود در پروژه متاورس دست یابد در حالیکه سرمایه‌گذاری در این بخش کرده است.

تعداد کارمندان متا در طول دو سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است و تاکنون ۸۰ هزار نیروی جدید استخدام کرده است. اما حالا شرایط در حال تغییر است و تعداد زیادی از کارمندان متا ممکن است از این بابت متضرر بشوند. هنوز مشخص نیست که شرایط فعلی تا چه زمانی ادامه خواهد یافت و شاید حتی چند سال طول بکشد. 

زاکربرگ به تازگی گفته است که انتطار نمی‌رود شرایط اقتصادی به این‌زودی بهتر شود و بنابراین نمی‌توان انتظار داشت که مشتریان در چنین شرایطی اقدام به خرید محصولات گران قیمت متا بکنند. در هر حال باید منتظر بمانیم و ببینیم شرایط برای این شرکت چگونه پیش خواهد رفت.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید