خبر بد: یوتیوب ویدیوهای ۴K را محدود به نسخه پریمیوم می کند - تکفارس 
خبر بد: یوتیوب ویدیوهای ۴K را محدود به نسخه پریمیوم می کند - تکفارس 
خبر بد: یوتیوب ویدیوهای ۴K را محدود به نسخه پریمیوم می کند - تکفارس 

خبر بد: یوتیوب ویدیوهای ۴K را محدود به نسخه پریمیوم می کند

افشین نوری
۱۱ مهر ۱۴۰۱ - 07:58
یوتیوب

یوتیوب قصد دارد به‌زودی کیفیت ویدیوهای نسخه پریمیوم را به ۴K افزایش دهد. این شرکت اخیرا تعداد تبلیغات پخش شده در ابتدای هر ویدیو را افزایش داده بود و حالا برای کسب درآمد بیشتر به‌دنبال راه‌های دیگری است.

ظاهرا گوگل در حال تست این قابلیت است و اگر درنهایت آن را برای کاربران نسخه پولی یوتیوب عرضه کند، کاربران عادی مجبور خواهند شد برای تماشای ویدیوها با کیفیت ۴K هزینه اشتراک ماهانه ان را بپردازند‌. 

گوگل هنوز صحبتی درباره این موضوع نکرده است و طبق اسکرین‌شات‌هایی که در ردیت منتشر شده است  ویدیوهای فول اچ‌دی دارای یک گزینه ۲۱۶۰p هستند که در عبارت “Premium – Tap to upgrade” نیز در کنار آن به چشم می‌خورد. 

به این ترتیب، در صورت عرضه این قابلیت، کاربران عادی فقط به کیفیت ۱۴۴۰p یا ۱۰۸۰p دسترسی خواهند داشت و فرمت ۴K فقط مختص کاربران نسخه پریمیوم خواهد بود. نسخه پریمیوم یوتیوب هزینه اشتراک بسیار بالایی دارد و شما برای استفاده از آن باید ۱۱.۹۹ دلار در ماه بپردازید. 

شاید گوگل می‌خواهد با این اقدام، کاربران بیشتری را به سمت نسخه پریمیوم سوق دهد، بنابراین باید منتظر بمانیم و ببینیم در ماه‌های آینده چه اتفاقاتی می‌افتد.

منبع: Notebookcheck

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید