معرفی بهترین اپلیکیشن آموزش مکالمه زبان انگلیسی - تکفارس 
معرفی بهترین اپلیکیشن آموزش مکالمه زبان انگلیسی - تکفارس 
معرفی بهترین اپلیکیشن آموزش مکالمه زبان انگلیسی - تکفارس 

معرفی بهترین اپلیکیشن آموزش مکالمه زبان انگلیسی

کسری نراقی
۱۱ شهریور ۱۴۰۱ - 00:47
معرفی بهترین اپلیکیشن آموزش مکالمه زبان انگلیسی - تکفارس 

امروزه با توجه به فراگیر شدن ارتباطات بین کشورها و استفاده از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی یادگیری زبان‌های خارجی مخصوصاً زبان انگلیسی به امری مرسوم تبدیل شده است و نیاز است تا با این زبان بین‌المللی بیش از گذشته آشنا شویم و به مهارت‌های مهمی مانند صحبت کردن، شنیدن، درک مطلب و نوشتن زبان انگلیسی مسلط شویم. حال که اهمیت آموزش این زبان را می دانیم باید به فکر بهترین روش‌های یادگیری آن باشیم تا بتوانیم در کمترین زمان و به ارزان‌ترین روش‌ها کار فراگیری آن را شروع کنیم. در این مطلب می‌خواهیم شما را با نمونه‌هایی از بهترین اپلیکیشن آموزش مکالمه زبان انگلیسی آشنا کنیم و درباره ویژگی‌ها و جزئیات آنها با شما صحبت کنیم.

بررسی راه های آموزش زبان انگلیسی

طبق روش‌های سنتی که تا قبل از این می‌دانستیم معمولاً برای اینکه با انواع زبان‌های خارجی آشنا شویم باید به سر کلاس آنها می‌رفتیم و از کتاب‌ها و مطالبی که توسط اساتید زبان به دانش آموزان ارائه می‌کردند استفاده می‌کردیم ولی اکنون با توجه به فراگیر شدن نرم افزارها و اپلیکیشن های آموزشی می‌توانیم امیدوار باشیم که روش‌های جدیدی برای این امر آماده شده است و زبان آموزان می‌توانند با کمترین هزینه به صورت غیر حضوری از مراحل یادگیری آموزش زبان انگلیسی بهره‌مند شوند. حال مقایسه‌ای را بین روش‌های آموزش کلاس‌های حضوری با کلاس‌های غیر حضوری برای یادگیری زبان انگلیسی انجام می‌دهیم و با خصوصیات و معایب هرکدام آشنا می‌شویم.

کلاس های حضوری برای آموزش زبان انگلیسی

از جمله روش‌هایی که تا به این برای آموزش زبان انگلیسی می‌شناسیم و هنوز هم توسط افراد مختلفی در سراسر جهان به‌عنوان روشی کلاسیک جهت یادگیری انواع زبان‌های خارجی مورد استفاده قرار می‌گیرد روش حضور در کلاس‌های درسی است که افراد باید به صورت حضوری در آموزشگاه‌های مخصوص آنها سر کلاس شرکت کنند. هرچند با پیشرفت‌هایی که در زمینه فناوری‌های آموزش از دور ایجاد شده است این روش کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد ولی هنوز هم توسط اساتید زبان و دانشجویان زبان شناسی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برخی از معایب استفاده از کلاس‌های حضوری برای آموزش زبان انگلیسی عبارت‌اند از:

  • اتلاف زمان
  • هزینه های زیاد حمل و نقل
  • آموزش دادن براساس منابع خاص
  • عمومی بودن فضای آموزشی
  • زمانبر شدن مراحل یادگیری
  • هزینه های بالای کلاس ها
  • انجام آموزش تنها در محیط کلاس

کلاس های غیرحضوری و آنلاین برای آموزش زبان انگلیسی

در مقابل آموزش زبان انگلیسی با استفاده از کلاس‌های حضوری، آموزش از راه دور قرار دارد که نیازی به شرکت در کلاس نیست و با استفاده از اینترنت و به‌صورت آنلاین می‌توانیم در کلاس‌ها با بهره بردن از وب کم (Web Cam) مراحل آموزش و یادگیری زبان را طی کنیم. البته این روش نسبت به روش قبلی که باید سر کلاس به‌صورت حضوری حاضر می‌شدیم مشابهت‌هایی دارد و فقط حضور داشتن ما در سر کلاس به‌صورت فیزیکی حذف شده است و این روش هم معایب خاص خود را دارد.

برخی از معایب کلاس‌های غیرحضوری برای آموزش زبان انگلیسی عبارت‌اند از:

  • زمانبر بودن مسیر یادگیری
  • منابع یادگیری محدود
  • قطع شدن اینترنت و باز ماندن از آموزش
  • در دسترس نبودن شرایط برای ارتباط آنلاین
  • هزینه های بالا برای کلاس های آنلاین
معرفی بهترین اپلیکیشن آموزش مکالمه زبان انگلیسی - تکفارس 

ولی اگر کسی بخواهد بدون استفاده از کلاس‌های حضوری و غیرحضوری آموزش زبان انگلیسی را شروع کند باید از چه روشی استفاده کند؛ یکی روش‌هایی که به‌صورت خودآموز وجود دارد استفاده از منابع آموزشی در انواع وبسایت ها می‌باشد که بعضاً آموزش‌های رایگان و همچنین پولی را در اختیار دانشجویان و علاقه‌مندان قرار می‌دهد. البته باید گفت که امروزه کسی هیچ آموزش خوب و تخصصی مناسبی را به‌صورت رایگان در معرض دید کاربران قرار نمی‌دهد و اگر محتوای قابل اتکایی برای عرضه وجود داشته باشد به‌صورت پولی می‌باشد و ما هم باید برای آموزش این مبحث مهم قدری هزینه‌ی درست و مناسب کنیم تا بتوانیم بهترین نتیجه‌ها را کسب کنیم.

از جمله منابعی که می‌توانیم محتوای جامع از مطالب یادگیری تخصصی برای آموزش زبان انگلیسی با مناسب‌ترین هزینه از آن دریافت کنیم فیلم‌های آموزشی فرادرس است که توسط برترین اساتیدی که در حوزه آموزش زبان‌های خارجی کار می‌کنند تألیف و تدوین شده است.

آموزش زبان انگلیسی با اپلیکیشن های تلفن همراه

ولی جدیدترین و بهینه‌ترین راهی که می‌توانیم برای کسب یادگیری زبان انگلیسی نام ببریم و اخیراً با استقبال بالایی از کاربران و علاقه‌مندان فراگیری زبان‌های خارجی مواجه شده است، استفاده از انواع بهترین اپلیکیشن آموزش مکالمه زبان انگلیسی است که می‌تواند تحول بزرگی را در آموزش انواع زبان‌های خارجی داشته باشد. با در اختیار داشتن یک ارتباط آنلاین و دانش اولیه درباره کار کردن با این نرم افزارها می‌توانیم از یکی از راه‌های محبوب آموزش زبان انگلیسی استفاده کنیم. البته این متد آموزشی هنوز نسبتاً جدید هست و جا برای کار کردن و حرفه‌ای تر شدن زیاد دارد که برای این امر هم تمهیداتی مانند به‌روزرسانی های دوره‌ای و آپدیت شیوه‌های آموزشی همراه با افزودن لغات و واژگان انگلیسی در نظر گرفته شده است.

معرفی بهترین اپلیکیشن آموزش مکالمه زبان انگلیسی - تکفارس 

مهمترین مزایای اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی

همان‌طور که اشاره شد یادگیری با استفاده از نرم افزارهای گوشی تلفن همراه تحول خوبی را در امر آموزش این رشته‌ی تحصیلی و همچنین برای عموم مردم ایجاد کرده که هر کسی با هر دانشی می‌تواند از آن بهره‌مند شود. در ادامه به معرفی برخی از مهم‌ترین مزایای استفاده از اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی می‌پردازیم:

  • هزینه های کمتر نسبت به کلاس های حضوری
  • بدون نیاز به آنلاین بودن مستمر و همیشگی
  • دسترسی داشتن به محتوا بصورت لحظه ای
  • کاهش آلودگی ها در شهر
  • نداشتن مشکلات حمل و نقل
  • شروع آموزش در هر مکان و زمان
  • آپدیت بودن منابع و مطالب آموزشی
  • استفاده از منابع یادگیری متعدد و مختلف
  • جذاب تر و بروز تر بودن نسبت به آموزش های دیگر
  • بصرفه بودن از نظر زمانی نسبت به روش های دیگر

در کنار ویژگی‌های فوق می‌توانیم اشاره کنیم که اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی بستری را فراهم کرده‌اند که در عین جذابیت و سرگرمی‌هایی که دارند بتوانیم هر وقت و هر زمان که خواستیم یادگیری خود را ادامه دهیم تا از فرآیند آموزش آن خسته نشویم. در کنار آن همیشه از محتوایی استاندارد که توسط اساتید زبان انگلیسی طراحی و تألیف شده است و در به‌روزرسانی های بعدی اضافه می‌شوند استفاده خواهیم کرد و از طرفی کامل و جامع بودن محتوای آموزشی موجود در آنها به ما کمک خواهد کرد خیالمان بابت استفاده از این روش آموزشی راحت باشد.

معرفی بهترین اپلیکیشن آموزش مکالمه زبان انگلیسی

حال که با ضرورت استفاده از برنامه‌ها و انواع بهترین اپلیکیشن آموزش مکالمه زبان انگلیسی آشنا شدیم می‌خواهیم برخی از بهترین نرم افزارهای موجود در این زمینه را که به ما کمک خواهد کرد مهارت‌های اصلی زبان انگلیسی را یاد بگیریم معرفی کنیم. می دانیم که این مهارت‌ها در مورد تمامی جنبه‌های آموزشی استوار هستند و هرکدام یک بخش از نکات یادگیری زبان انگلیسی را مطرح می‌کنند. مهارت‌هایی که می‌شناسیم عبارت‌اند از درک مطلب (Reading)، نوشتن (Writing)، صحبت کردن (Speaking)، شنیدن (Listening) که هرکدام را باید به‌طور کامل فرا بگیریم و محتوایی را از دست ندهیم. سؤالی که باید بپرسیم این است که آیا برای هرکدام از این مهارت‌ها باید اپلیکیشن جداگانه‌ای نصب شود یا می‌توانیم تمامی آنها را در یک اپلیکیشن مشترکی کنار هم جمع کنیم؛ در جواب باید گفت با پیشرفت‌هایی که در زمینه طراحی و انتشار انواع نرم افزارها و اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی ایجاد شده است می‌توانیم به‌راحتی یادگیری ۴ مهارت فوق را تنها در یک اپلیکیشن داشته باشیم و از آن استفاده کنیم.

معرفی بهترین اپلیکیشن آموزش مکالمه زبان انگلیسی - تکفارس 

اپلیکیشن آموزش مکالمه زبان انگلیسی Hello Talk

اولین برنامه‌ای که می‌خواهیم در زمینه آموزش مکالمه زبان انگلیسی معرفی کنیم اپلیکیشن Hello Talk است که برای مکالمه با افراد و صبحت کردن با آنها در سراسر دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد. از ویژگی‌های جذاب این برنامه مربوط به بهره بردن از ابزارهایی است که بتوانیم به‌صورت خصوصی با هر کسی در کشورهای دیگر جهان به‌صورت دوطرفه مکالمه و صحبت داشته باشیم که این امر به‌صورت صوتی و تصویری است. با این کار علاوه بر اینکه تجربه‌ی خوبی برای امتحان کردن توانایی‌های زبان شناسی خود به‌دست میاوریم می‌توانیم در کشورهای دیگر دوستان خوبی پیدا کنیم و از آنها درباره آموزش مکالمه زبان انگلیسی کمک بگیریم. با استفاده از تماس‌های ویدیویی و صوتی که در این اپلیکیش کاربردی قرار داده است می‌توانیم علاوه بر داشتن ابزار ترجمه، پیام کوتاه و چت‌های گروهی؛ بتوانیم از متد جالبی جهت انجام مکالمه بدون هیچ واسطه‌ای با شهروندان واقعی در سراسر جهان استفاده کنیم و بعدها در قالب گروه‌های کاربری با کلیه‌ی اعضایی که مکالمه داشته‌ایم روابط دوستانه ایجاد کنیم که این باعث می‌شود این نرم افزار را جزء بهترین اپلیکیشن آموزش مکالمه زبان انگلیسی در نظر داشته باشیم. برای استفاده از این اپلیکیشن رایگان که توسط بیش از ۳۰ میلیون کاربر در سراسر جهان مورد استفاده قرار گرفته است می‌توانیم آن را از طریق فروشگاه‌های معتبر گوگی پلی و اپ استور برای گوشی‌های اندرویدی و iOS نصب کرده و فعال کنیم.

معرفی بهترین اپلیکیشن آموزش مکالمه زبان انگلیسی - تکفارس 

اپلیکیشن آموزش آنلاین فرادرس

یکی از برنامه‌هایی که می‌توانیم در هر زمان و مکان بهترین و جدیدترین آموزش‌های زبان انگلیسی را با آن مشاهده کنیم اپلیکیشن آموزش آنلاین فرادرس است که با در اختیار داشتن بیش از ۲۰۰۰۰ ساعت آموزشی می‌توانیم به‌عنوان بزرگ‌ترین مجموعه آموزشی در ایران معرفی کنیم. از آموزش‌هایی که برای یادگیری زبان انگلیسی در این نرم افزار قرار گرفته است می‌توانیم برای بهبود توانایی‌های گفتاری، مکالمه صوتی و واژگان انگلیسی کمک بگیریم. هم اکنون جهت دانلود و نصب نسخه‌ی تحت اندروید اپلیکیشن فرادرس می‌توانیم آن را از فروشگاه رسمی گوگل پلی (Google Play) و یا لینک زیر دانلود و نصب کنیم.

اپلیکیشن آموزش مکالمه انگلیسی صوتی Tandem

یکی دیگر از نرم افزارهایی که می‌توانیم از آن جهت یادگیری مکالمه صوتی زبان انگلیسی بهره‌مند شویم اپلیکیشن Tandem است که می‌توانیم آن را در این زمینه پیشرو بدانیم و در سراسر جهان به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های یادگیری زبان انگلیسی معرفی کنیم. از جمله مزایای این نرم افزار می‌توانیم به محیط کاربری روان و ساده آن اشاره کرد که با استفاده از روش اتصال کاربران مبتدی به افراد انگلیسی زبان جهت مکالمه صوتی راه جالبی را برای ارتقای مهارت گفتاری خود انتخاب کنیم.

ایده‌ای که در این برنامه ارائه شده است بر اشتراک گذاری مهارت‌های دانشجویان علاقه‌مند به یادگیری زبان با افرادی که زبان مادری انگلیسی دارند استوار است تا هر دو طرف در محیطی تعاملی و دوستانه بتوانند به‌صورت رایگان و بدون هزینه‌ای تمرین‌های لازم برای یادگیری مکالمه زبان انگلیسی را انجام دهند. تمامی این امکانات به‌صورت کاملاً رایگان در اختیار مخاطبین یادگیری زبان انگلیسی قرار گرفته است که آن را جزء بهترین اپلیکیشن آموزش مکالمه زبان انگلیسی قرار داده است. اگر بخواهیم اپلیکیشن Tandem را نصب و فعال کنیم کافیست آن را برای گوشی‌های اندرویدی از فروشگاه گوگل پلی و برای گوشی‌های آیفون از فروشگاه اپ استور دریافت کنیم.

اپلیکیشن آموزش مکالمه انگلیسی Memrise

از جمله برنامه‌هایی که علاوه بر زبان انگلیسی توانایی آموزش و یادگیری بیش از ۱۰۰ زبان دیگر را به علاقه‌مندان زبان آموز ارائه می‌کند اپلیکیشن Memrise است که از قابلیت‌های مهم آن می‌توانیم به ارتقاء و توسعه‌ی کیفیت آموزشی این نرم افزار توسط خود کاربران اشاره کرد.

معرفی بهترین اپلیکیشن آموزش مکالمه زبان انگلیسی - تکفارس 

از طرفی مورد مهمی که به ما کمک خواهد کرد تا به آموزش مهارت مکالمه صوتی در این برنامه علاقه‌مند شویم وجود پشتیبانی‌های صوتی در این نرم افزار کاربردی است. اساس یادگیری زبان انگلیسی در این برنامه را می‌توانیم بر روی توجه به کلمات و واژگان هنگام مکالمه‌ی صوتی دانست تا بتوانیم دانش لغوی خود را در هنگام صحبت کردن افزایش دهیم. هم اکنون جهت دانلود و استفاده از اپلیکیشن Memrise می‌توانیم آن را از فروشگاه Google Play و App Store دریافت و نصب کنیم.

جمع بندی درباره بهترین اپلیکیشن آموزش مکالمه زبان انگلیسی

در این مطلب سعی داشتیم تا درباره‌ی انواع روش‌های آموزش زبان انگلیسی و مزایا و معایب هرکدام با شما صحبت کنیم و در ارتباط با شیوه‌های بروز و کارآمدی که معرفی شده‌اند مانند استفاده از انواع بهترین اپلیکیشن آموزش مکالمه زبان انگلیسی اطلاعات بیشتری را کسب کنیم. پیشنهاد می‌کنیم جهت بهره‌مندی از تمامی مهارت‌های مورد نیاز برای مکالمه‌ی زبان انگلیسی با فیلم‌های آموزشی فرادرس شروع کنید و از محتوای تدریس شده توسط اساتید خبره و باتجربه زبان انگلیسی استفاده کنید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید