گوگل دومین نسخه پیش نمایش اندروید ۱۳ را عرضه کرد - تکفارس 
گوگل دومین نسخه پیش نمایش اندروید ۱۳ را عرضه کرد - تکفارس 
گوگل دومین نسخه پیش نمایش اندروید ۱۳ را عرضه کرد - تکفارس 

گوگل دومین نسخه پیش نمایش اندروید ۱۳ را عرضه کرد

افشین نوری
۲۷ اسفند ۱۴۰۰ - 09:10
اندروید ۱۳

گوگل در حالیکه اولین نسخه پیش نمایش توسعه‌دهندگان اندروید ۱۳ را ماه گذشته عرضه کرد، امروز دومین نسخه پیش نمایش آن را منتشر کرده است.

گوگل بعد از این مرحله، اولین نسخه بتا اندروید ۱۳ را در ماه آوریل، دومین نسخه بتا آن را در ماه می، سومین نسخه بتا را در ماه ژوئن، چهارمین نسخه بتا را در ماه جولای و سرانجام مدتی بعد از آن نسخه نهایی را عرضه خواهد کرد. گوگل زمان دقیقی برای عرضه نسخه نهایی اندروید ۱۳ اعلام نکرده است اما احتمالا آن را در یکی از ماه‌های آگوست، سپتامبر یا اکتبر ارائه خواهد کرد.

اندروید ۱۳

گوگل در دومین نسخه پیش نمایش اندروید ۱۳ یک قابلیت جدید برای درخواست مجوز ارسال نوتیفیکیشن از سوی اپلیکیشن‌ها اضافه کرده است. به این ترتیب، اپلیکیشن‌ها قبل از ارسال نوتیفیکیشن‌ها به گوشی شما باید مجوز آن را از شما بگیرند.

قابلیت‌های دیگری نیز به دومین نسخه پیش نمایش اندروید ۱۳ اضافه شده است که از آن جمله می‌توان به بهبود ارتفاع خطوط فونت‌ها در اسکریپت‌‌های غیرلاتین، اضافه شدن APIهای تبدیل متن و پشتیبانی از فونت‌ها و ایموجی‌های COLR اشاره کرد.

اندروید ۱۳

ضمنا گوگل پشتیبانی از استاندارد صوتی Bluetooth LE Audio را نیز به دومین نسخه پیش نمایش اندروید ۱۳ اضافه کرده است که از یک طرف باعث کاهش مصرف باتری خواهد شد و از طرف دیگر به شما اجازه خواهد داد تا صداهای موردنظز خود را با دوستان‌تان به اشتراک بگذارید.

پشتیبانی از استاندارد MIDI 2.0 نیز به دومین نسخه پیش‌نمایش اندروید ۱۳ اضافه شده است که امکان وصل کردن یک سخت‌افزار MIDI 2.0 از طریق USB را فراهم خواهد کرد. این استاندارد همچنین قابلیت‌های دیگری مانند بهبود وضوح کنترلرها را نیز در اختیار شما قرار خواهد داد.

در هر حال، اگر خواستید دومین نسخه پیش نمایش توسعه‌دهندگان اندروید ۱۳ را نصب کنید می‌توانید به برنامه Android Beta بپیوندید و از آنجا اقدام کنید. البته اگر شما جزو توسعه‌دهندگان نیستید نصب این نسخه را توصیه نمی‌کنیم چون ممکن است مشکلاتی برای گوشی‌تان پیش بیاید.

منبع: GSMArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید