گوگل قابلیت تم پویا را برای همه دستگاه های اندروید ۱۲ عرضه می کند - تکفارس 
گوگل قابلیت تم پویا را برای همه دستگاه های اندروید ۱۲ عرضه می کند - تکفارس 
گوگل قابلیت تم پویا را برای همه دستگاه های اندروید ۱۲ عرضه می کند - تکفارس 

گوگل قابلیت تم پویا را برای همه دستگاه های اندروید ۱۲ عرضه می کند

افشین نوری
۲۲ بهمن ۱۴۰۰ - 09:14
اندروید 12

اندروید ۱۲ در ماه‌های اخیر تغییرات بصری زیادی پیدا کرده است، اما اکثر از این تغییرات، از جمله تم پویا (Dynamic theming)، فقط منحصر به گوشی‌های پیکسل گوگل بوده است. حالا گوگل گفته است که به‌زودی این قابلیت را برای همه دستگاه‌های اندرویدی عرضه می‌کند.

همانطور که می‌دانید قابلیت Material You یکی از مهمترین قابلیت‌های اندروید ۱۲ در زمان عرضه آن بود که به کاربران اجازه می‌داد تا سیستم عامل خود را براساس سلیقه خودشان شخصی‌سازی کنند. از آنجائیکه این قابلیت فقط محدود به گوشی‌های پیکسل بود، گوگل حالا به سازندگان گوشی هوشمند اعلام کرده است که پشتیبانی از این قابلیت را به دستگاه‌های خود اضافه کنند. به این ترتیب، همه گوشی‌های اندروید ۱۲ ملزم به پشتیبانی از Material You هستند.

اندروید ۱۲

بد نیست بدانید که Material You دارای موتوری به نام Monet است که کاربرد اصلی آن، انتخاب اصلی‌ترین رنگ والپیپر دستگاه و اعمال آن را به‌عنوان تم اصلی به رابط کاربری اندروید است. بنابراین، با این قابلیت کاربران دیگر مجبور به استفاده از تم پیش‌فرض برای رابط کاربری خود نخواهند بود.

سامسونگ جزو اولین شرکت‌هایی بود که همزمان با معرفی سری گلکسی S22 پشتیبانی از Material You را به رابط کاربری One UI 4.1 خود اضافه کرد. شرکت‌هایی مانند شیائومی و موتورولا نیز در حال کار روی این موضوع هستند.

قابلیت تم پویا برای اندروید ۱۲ قرار است از تاریخ ۱۴ مارس امسال به‌طور رسمی برای همه دستگاه‌ها عرضه بشود و انتظار می‌رود که توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های شخص ثالث نیز پشتیبانی از Material You را به اپلیکیشن‌های خود اضافه کنند.

منبع: Digital Trends

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید