افشای اطلاعات تازه درباره طراحی هول پانچ آیفون ۱۴ پرو و ۱۴ پرو مکس - تکفارس 
افشای اطلاعات تازه درباره طراحی هول پانچ آیفون ۱۴ پرو و ۱۴ پرو مکس - تکفارس 
افشای اطلاعات تازه درباره طراحی هول پانچ آیفون ۱۴ پرو و ۱۴ پرو مکس - تکفارس 

افشای اطلاعات تازه درباره طراحی هول پانچ آیفون ۱۴ پرو و ۱۴ پرو مکس

افشین نوری
۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - 08:15
آیفون ۱۴ پرو

اپل تاکنون هیچ گوشی آیفونی با طراحی هول پانچ معرفی نکرده است و حالا به نظر می‌رسد که این شرکت در حال آماده‌سازی حداقل دو مدل آیفون با این طراحی مدرن است. یک افشاگر مطرح به نام ShrimpApplePro جزئیات تازه‌ای درباره بریدگی بالای نمایشگر گوشی‌های آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس منتشر کرده است.

این افشاگر قبلا فاش کرده بود که بریدگی بالای نمایشگر این دو گوشی، ترکیبی از دو سوراخ دایره‌ای و حبه‌ای‌شکل خواهد بود. از آنجائیکه اپل از فناوری فیس آیدی در آیفون‌های خود استفاده می‌کند، لذا برای جاگذاری قطعات مربوط به این فناوری نیاز به فضای بیشتری در بالای نمایشگرهای آیفون ۱۴ پرو و ۱۴ پرو مکس خواهد داشت. بنابراین، بریدگی حبه‌ای‌شکل به این فناوری اختصاص خواهد یافت که شامل دوربین سلفی و دوربین مادون‌قرمز خواهد بود و سوراخ دایره‌ای‌شکل صرفا به پروژکتور نقطه‌ای اختصاص پیدا خواهد کرد.

آیفون ۱۴ پرو

این افشاگر با انتشار تصویری گفته است که سایز این بریدگی‌ها فراتر از حد انتظار خواهد بود. طبق این تصویر، اندازه قطر سوراخ بالای نمایشکر آیفون ۱۴ و ۱۴ پرو مکس برابر با ۵.۶۳۱ میلیمتر خواهد بود که تقریبا هم‌اندازه بازشدگی دوربین آیفون ۱۳ پرو است.

این موضوع نشان می‌دهد که اپل علیرغم حذف لبه‌های ناچ و تبدیل آن به هول پانچ، هیچ تغییری در ابعاد قطعات به کار رفته در این قست ایجاد نکرده و بنابراین ما با دو بریدگی بزرگ در بالای نمایشگرهای آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس روبه‌رو خواهیم بود.

مطالب مرتبط:

طبق شایعات، اپل قصد دارد امسال چهار مدل آیفون ۱۴ معرفی کند که عبارتند از آیفون ۱۴ با سایز ۶.۱ اینچ، آیفون ۱۴ مکس ۶.۷ اینچی، آیفون ۱۴ پرو ۶.۱ اینچی و آیفون ۱۴ پرو مکس ۶.۷ اینچی. انتظار می‌رود که مدل‌های پرو مجهز به یک دوربین جدید ۴۸ مگاپیکسلی و یک بدنه جدید از جنس آلیاژ تیتانیوم باشند. در ضمن، همه مدل‌های فوق مجهز به تراشه A16 بایونیک اپل خواهند شد.

نظر شما درباره طراحی گوشی آیفون ۱۴ پرو و ۱۴ پرو‌ مکس چیست؟ دیدگاه‌های خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Phone Arena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید