ایلان ماسک: تسلا اصلاً واحد تحقیق و توسعه ندارد - تکفارس 
ایلان ماسک: تسلا اصلاً واحد تحقیق و توسعه ندارد - تکفارس 
ایلان ماسک: تسلا اصلاً واحد تحقیق و توسعه ندارد - تکفارس 

ایلان ماسک: تسلا اصلاً واحد تحقیق و توسعه ندارد

افشین نوری
۷ بهمن ۱۴۰۰ - 16:25
ایلان ماسک

شرکت تسلا امروز گزارش مالی سه ماهه چهارم ۲۰۲۱ خود را منتشر کرد و طبق این گزارش درآمد این شرکت در طول این سه ماه به ۱۷.۷ میلیارد دلار رسیده است که ۶۵ درصد رشد را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد. سود خالص این شرکت نیز ۲.۳۴ میلیارد دلار شده است که در مقایسه با ۲۹۶ میلیون دلار سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۰ رشد چشمگیری را نشان می‌دهد.

مطالب مرتبط:

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، بعد از انتشار این گزارش به برخی سوالات خبرنگاران پاسخ داد. او در پاسخ به سوالی درباره واحد تحقیق و توسعه تسلا گفت:

این شرکت هیچ واحد تحقیق و توسعه‌ای ندارد و ما فقط محصولاتی را تولید می‌کنیم که واقعا به آن‌ها نیاز است. کار ما طراحی و تولید است و تا رسیدن محصول به تولید انبوه همه تلاش خود را می‌کنیم. من بارها گفته‌ام که ساخت نمونه اولیه هر محصولی کار راحتی است اما تولید انبوه آن سخت‌ترین بخش کار است، چون‌که هزینه آن در اغلب موارد فراتر از بودجه شرکت می‌رود.

ماسک در پاسخ به سوال دیگری درباره ایده‌های او برای آینده تسلا گفت:

ما به خلاقیت و نوآوری اهمیت زیادی می‌دهیم اما نکته مهم‌تر عملیاتی کردن آن ایده‌هاست. بنابراین با وجود اینکه من و همکارانم در تسلا ایده‌های زیادی در ذهن داریم اما باید بررسی کنیم و ببینیم که کدام ایده‌ها می‌توانند واقعا محقق بشوند و بعد اقدام کنیم.‌

ماسک همچنین در کنفرانس امروز اعلام کرد که تسلا امسال هیچ مدل جدیدی معرفی نخواهد شد، اما سیستم خودروی خودران این شرکت در ماه‌های آینده بهبودهای خوبی پیدا خواهد کرد.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید