ایلان ماسک: قابلیت آواتار NFT توییتر چیز بیخودی  است - تکفارس 
ایلان ماسک: قابلیت آواتار NFT توییتر چیز بیخودی  است - تکفارس 

ایلان ماسک: قابلیت آواتار NFT توییتر چیز بیخودی است

افشین نوری
۳ بهمن ۱۴۰۰ - 11:04
ایلان ماسک

توییتر اخیرا خبر از راه‌اندازی برنامه‌ای برای سرویس پولی توییتر آبی خبر داده بود که به کاربران اجازه خواهد داد تا از توکن‌های NFT به‌عنوان آواتار خود استفاده کنند. حالا ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، از این طرح انتقاد کرده و گفته است که این برنامه صرفا هدر دادن منابع است.

ماسک در توییتر خود نوشته است:

توییتر می‌خواهد منابع خود را روی طرحی صرف کند که هیچ منفعتی برای رمرزارزها ندارد بلکه فعالیت ربات‌های اسپم را در این حوزه افزایش خواهد داد.

ایلان ماسک

بد نیست بدانید که مدیرعامل تسلا بارها در توییتر مورد حمله بات‌های رمرزارز قرار گرفته است و در یک مورد که در سال ۲۰۱۸ اتفاق افتاد این بات‌ها، در یک اقدام گسترده. نام کاربری خود را به ایلان ماسک تغییر دادند تا شخصیت او را مورد حمله قرار دهند و به همین‌خاطر تویتر مجبور شد حساب کاربری تعداد بسیار زیادی را که مشکوک بودند مسدود کند. در سال ۲۰۲۱ نیز اکانت‌های اسپم، فالوورهای رمرزارز ماسک را مورد حمله قرار دادند.

ماسک همیشه از رمرزارزها حمایت کرده است و حتی سال گذشته خبر از پذیرش پرداخت‌های بیتکوین در شرکت تسلا داد و اخیرا نیز این شرکت از رمزارز دوج کوین برای خرید محصولاتش پشتیبانی کرده است.

ایلان ماسک

توییتر به‌تازگی قابلیت‌های خوبی را برای درآمدزایی از سرویس اشتراکی توییتر آبی عرضه کرده است که یکی از آن‌ها کیف پول رمرزارز برای ذخیره دارایی‌های NFT است. توییتر برای متمایز کردن پروفایل‌های NFT از سایر پروفایل‌ها، از یک هشت‌گوشه به جای دایره استفاده کرده است و شما با کلیک کردن روی عکس‌های NFT می‌توانید اطلاعات آن را مشاهده کنید.

مطالب مرتبط:

توییتر سال گذشته نیز قابلیت‌های خوبی در زمینه رمزارزها ارائه کرد که یکی از آن‌ها امکان ارسال و دریافت بیتکوین بود. این شرکت حتی واحد جدیدی برای تمرکز روی رمرزارزها دایر کرده است. رقیب توییتر یغنی فیس بوک نیز به‌د‌نبال پشتیبانی از رمرارزها و توکن‌های NFT است و احتمالا به‌زودی امکان فروش NFT را در فروشگاه‌های اینستاگرام و فیس بوک بدهد.

بد نیست بدانید که گردش مالی NFT در سال ۲۰۲۱ چیزی حدود ۲۵ میلیارد دلار بود و این موضوع نشان می‌دهد که این بازار چه اهمیت بالایی دارد. توکن‌های NFT برخلاف رمرزارزها، منحصربه‌فرد و غیرقابل معاوضه هستند و از فناوری آن می‌توان در عکس‌ها، ویدیوها، صوت و سایر موارد استفاده کرد.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید