کاوشگر بپی کلمبو تصویری از سطح عطارد را به زمین ارسال کرد -
کاوشگر بپی کلمبو تصویری از سطح عطارد را به زمین ارسال کرد -
کاوشگر بپی کلمبو تصویری از سطح عطارد را به زمین ارسال کرد -

کاوشگر بپی کلمبو تصویری از سطح عطارد را به زمین ارسال کرد

مهدی حلوائی
۱۲ مهر ۱۴۰۰ - 13:24
تصویر ثبت شده از سطح عطارد توسط بپی کلمبو

تصویر جدید منتشرشده از سیاره عطارد توسط فضاپیمای بپی کلمبو (BepiColombo)، سطح مملو از دهانه‌های برخوردی این سیاره و شباهت آن با ماه را نشان داده‌ است. بپی کلمبو که ماموریت مشترک آژانس فضایی اروپا (ESA) و آژانس کاوش‌های هوافضای ژاپن (JAXA) است، در سال ۲۰۱۸ به فضا پرتاب شد و قرار است که در اواخر سال ۲۰۲۵ وارد مدار عطار شود.

هدف این فضاپیما جمع‌آوری اطلاعات بیشتر در مورد این سیاره، ساختار آن و چگونگی تکامل آن در نزدیکی خورشید است. دمای سطح این سیاره گاهی اوقات از ۳۵۰ درجه سلسیوس نیز بالاتر می‌رود. این فضاپیما به احترام جوزپه بپی کلمبو، دانشمند ایتالیایی، نام‌گذاری شده است. بپی کلمبو در طراحی فرآیند استفاده از گرانش سیاره‌ی عطارد برای نزدیک‌شدن فضاپیمای مارینر ۱۰ به آن در سال ۱۹۷۶ نقش مهمی داشت.

قرار است که برای ورود فضاپیمای بپی کلمبو به مدار عطارد، این فرآیند ۶ مرتبه مورد استفاده قرار بگیرد. بپی کلمبو همچنین اطلاعات جمع‌آوری‌شده توسط فضاپیمای مسنجر ناسا که در بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۵ به دور عطارد حرکت می‌کرد را تکمیل خواهد کرد. این فضاپیما با نزدیک‌شدن به سطح عطارد، تصاویر باکیفیت‌تری را به ثبت خواهد رساند. همچنین آژانس فضایی اروپا اعلام کرده که در روزهای آینده تصاویر ثبت‌شده‌ی بیشتری از سطح سیاره عطارد در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

نظر شما در مورد تصویر منتشرشده از سطح عطارد چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید