افشای اطلاعات تازه درباره مشخصات دوربین‌های گلکسی S22 الترا - تکفارس 
افشای اطلاعات تازه درباره مشخصات دوربین‌های گلکسی S22 الترا - تکفارس 
افشای اطلاعات تازه درباره مشخصات دوربین‌های گلکسی S22 الترا - تکفارس 

افشای اطلاعات تازه درباره مشخصات دوربین‌های گلکسی S22 الترا

افشین نوری
۲۰ شهریور ۱۴۰۰ - 09:47
گلکسی S22 الترا

تاکنون شایعات بسیار متناقضی درباره سیستم دوربین پشت گوشی گلکسی S22 الترا منتشر شده است. برخی منابع گفته‌اند که این گوشی از همان سیستم دوربین گلکسی S21 استفاده خواهد کرد، در حالیکه برخی دیگر معتقدند که سامسونگ از یک سنسور جدید ۲۰۰ مگاپیکسلی برای آن استفاده خواهد کرد. حالا یک افشاگر مطرح به نام آیس یونیورس (Ice Universe) ادعای اول را تائید کرده و گفته است که سامسونگ از یک دوربین تله‌فوتو بهبودیافته روی گلکسی S22 الترا استفاده خواهد کرد.

به‌گفته این افشاگر، گلکسی S22 الترا مجهز به دو لنز تله‌فوتو با فاصله‌های کانونی متغیر خواهد بود که بزرگنمایی اولی از ۳ برابر و بزرگنمایی دومی از ۱۰ برابر شروع خواهد شد. البته همانطور که می‌دانید این بزرگنمایی‌ها در مدل الترا فعلی هم موجود هستند، اما لنزهای جدید قادر به زوم بیشتری خواهند بود.

مطالب مرتبط:

ضمن اینکه به‌گفته آیس یونیورس،  شاهد یک ارتقا کوچک نیز در رزولوشن دو لنز تله‌فوتو گلکسی S22 الترا خواهیم بود. این گوشی از دو سنسور ۱۲ مگاپیکسلی جدید با سایز پیکسلی ۱.۲۲ میکرومتر استفاده خواهد کرد که نسبت به سنسورهای ۱۰ مگاپیکسلی گلکسی S21 الترا با همان سایز پیکسلی ارتقا خوبی محسوب می‌شود. همچنین هر دو دوربین مذکور مجهز به لرزشگیر اپتیکی خواهند شد.

از طرف دیگر، دوربین اصلی گلکسی S22 الترا تغییر چندانی نخواهد داشت و مجهز به یک سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی با سایز پیکسلی ۰.۸ میکرومتر خواهد بود؛ هرچند که هنوز مشخص نیست که آیا سنسور همان سنسور HM3 مدل الترا فعلی خواهد بود یا یک نسخه دیگر. این دوربین از یک لرزشگیر اپتیکی نیز بهبودیافته بهره خواهد برد.

دوربین التراواید گلکسی S22 الترا هم ظاهراً از همان سنسور ۱۲ مگاپیکسلی مدل الترا فعلی استفاده خواهد کرد، اما مجهز به لرزشگیر اپتیکی خواهد شد. لرزشگیر اپتیکی معمولا در دوربین‌های الترا واید عملکرد خوبی دارند و می‌توانند قابلیت‌های خوبی برای آن‌ها ایجاد کنند.

اما درباره دوربین سلفی گلکسی S22 الترا باید بگوییم که این دوربین از همان سنسور ۴۰ مگاپیکسلی مدل الترا فعلی استفاده خواهد کرد و متاسفانه در زیر نمایشگر قرار نخواهد داشت. البته سامسونگ احتمالاً سعی خواهد کرد تا لنز آن را بهبود ببخشد و آن را بدون ارتقا ارائه نکند.

سری سامسونگ گلکسی S22 احتمالاً در ماه ژانویه سال آینده معرفی خواهد شد. علاوه بر مدل الترا، مدل‌های گلکسی S22 استاندارد و گلکسی S22 پلاس هم ممکن است دارای ارتقاهای خوبی در بخش دوربین باشند و هر دوی آن‌ها از یک دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با لنزهای تله‌فوتو خوب با بزرگنمایی سه برابر بهره ببرند.

اینستاگرام تکفارس

تلگرام تکفارس

منبع: GSMArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید