سامسونگ گلکسی M52 5G یک گام دیگر به معرفی نزدیک شد - تکفارس 
سامسونگ گلکسی M52 5G یک گام دیگر به معرفی نزدیک شد - تکفارس 

سامسونگ گلکسی M52 5G یک گام دیگر به معرفی نزدیک شد

مهدی ملکی
۱۶ شهریور ۱۴۰۰ - 09:57
سامسونگ گلکسی M52 5G

با توجه به گواهینامه بلوتوث گلکسی M52 5G توسط موسسه Bluetooth SIG که اخبار آن اخیراً منتشر شده است، این گوشی میان‌رده سامسونگ یک گام دیگر به معرفی رسمی و عرضه نزدیک شد.

این گوشی هوشمند سامسونگ در وب‌سایت موسسه مذکور تحت دو مدل با شماره مدل‌های SM-M526B_DS و SM-M526BR_DS فهرست شده است. منظور از عبارت «DS» پشتیبانی از دو سیم کارت در این گوشی‌ها است.

این تاییدیه جدای از اشاره به پشتیبانی از بلوتوث ۵ اطلاعات و مشخصات دیگری را در اختیار ما قرار نمی‌دهد. با این حال در گزارش‌های پیشین و شایعات اشاره شده بود که این سری جدید به یک پردازنده اسنپدراگون ۷۷۸G، رم ۶ الی ۸ گیگابایت و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت مجهز خواهد شد.

در بخش نرم‌افزار نیز انتظار می‌رود سامسونگ گلکسی M52 5G به رابط کاربری وان UI 3.1 مبتنی بر اندروید ۱۱ مجهز باشد و این غول کره‌ای از رابط امنیتی Knox 3.7 هم در طراحی آن بهره بگیرد.

سامسونگ گلکسی M52 5G

مدتی پیش اولین فاز از محصولات این شرکت رابط کاربری وان UI 4 را نیز به صورت محدود دریافت کردند اما بعید به نظر می‌رسد این دستگاه هم بتواند حین عرضه به این رابط کاربری مجهز شود.

براساس ادعای ماه گذشته یکی از افشاگران این غول کره‌ای، این رابط کاربری که مبتنی بر اندروید ۱۲ است، تغییرات زیادی را در اپلیکیشن نوت (Note) گوشی‌های این شرکت اعمال خواهد کرد که البته در حال حاضر ما از جزئیات دقیق آن آگاه نیستیم. با این حال همان‌طور که در وهله اول انتظار می‌رود، احتمالاً شاهد تغییراتی در رابط کاربری آن نیز خواهیم بود که آن را بیش از پیش مورد پسند کاربران خواهد کرد.

همچنین این رابط کاربری بهینه‌سازی بهتری برای پردازنده‌های اسنپدراگون ۸۸۸ و اگزینوس ۲۱۰۰ خواهد داشت و از طرفی شاهد ارائه به‌روزرسانی برای Knox نیز خواهیم بود. اشاره به این پردازنده‌ها یادآوری می‌کند که سامسونگ اول از همه به سراغ عرضه این به‌روزرسانی برای محصولات بالارده خواهد رفت.

مطالب مرتبط:

در سوی دیگر هنوز به مشخصات کامل گلکسی M52 5G اشاره نکرده‌ایم. این محصول میان‌رده احتمالاً به یک نمایشگر ۶.۷ اینچی فول اچ‌دی+ سوپر امولد (Super AMOLED)، باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت و پشتیبانی از نرخ شارژ ۱۵ وات مجهز خواهد شد.

استفاده از دوربین ۳۲ مگاپیکسلی برای دوربین سلفی از دیگر مواردی است که در شایعات اخیر به آن‌ها اشاره شده است.  همین گزارش‌ها به احتمال استفاده از یک لنز ۶۴ مگاپیکسلی،‌ لنز فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی و همچنین یک حسگر تشخیص اثر انگشت اشاره کرده‌اند.

با وجود آن که ما پیش‌تر مواردی را هم درباره یک لنز ماکروی ۵ مگاپیکسلی شنیده‌ایم اما نمی‌توان صحت آن را در مقایسه با دیگر موارد تایید کرد.

مدتی پیش شایعاتی در رابطه با استفاده از OIS در تمام گوشی‌های این شرکت هم منتشر شد. ارائه چنین قابلیتی روی گوشی‌های سری A سامسونگ همچنین می‌تواند تبدیل به یک مزیت عالی برای رقابت با گوشی‌های میان‌رده شیائومی باشد اما مشخص نیست که چنین چیزی روی سری M هم رخ خواهد داد یا تنها با شایعاتی بی‌اساس روبه‌رو هستیم.

گفتنی است که عبارت بالا نباید شما را به اشتباه بیندازد. سامسونگ هنوز به صورت رسمی درباره گلکسی M52 5G صحبت نکرده است اما از آن‌جایی که ما تا به حال شاهد چندین تاییدیه و البته گزارش‌های غیررسمی بسیاری بوده‌ایم، انتظار می‌رود به زودی از این دستگاه رونمایی شود.

منبع: GSM Arena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید