گلکسی A53 و A73 به پردازنده اکسینوس AMD مجهز خواهند بود - تکفارس 
گلکسی A53 و A73 به پردازنده اکسینوس AMD مجهز خواهند بود - تکفارس 

گلکسی A53 و A73 به پردازنده اکسینوس AMD مجهز خواهند بود

مجتبی بوالحسنی
۱۷ شهریور ۱۴۰۰ - 20:17
گلکسی A53 و A73

به‌تازگی گزارشی منتشر شده که اعلام می‌کند گوشی‌های هوشمند گلکسی A53 و A73 سامسونگ از پردازنده‌ی اکسینوس مجهز به تراشه‌ی گرافیکی موبایلی AMD بهره خواهند برد.

پردازنده‌‌های گرافیکی اپل در گوشی‌های هوشمند همیشه از نظر قدرت پردازش گرافیکی در بنچمارک‌ها جزء برترین نمونه‌های بازار بوده‌اند. حالا سامسونگ تصمیم گرفته برای رقابت سنگین‌تر با اپل در این زمینه، از پردازنده‌ی گرافیکی جدید شرکت AMD در تراشه‌ی اکسینوس استفاده کند.

مطالب مرتبط:

اگرچه انتظار می‌رود تراشه‌ی اکسینوس ۲۲۰۰ که در گوشی هوشمند گلکسی اس ۲۲ به‌کار گرفته خواهد شد، اولین پردازنده‌ی سری اکسینوس باشد که در آن از تراشه‌ی گرافیکی موبایلی AMD استفاده شده، اما بر اساس گزارشی جدید، ظاهرا سامسونگ تصمیم گرفته این ویژگی را در گوشی‌های هوشمند میان‌رده‌ی خود نیز مورد استفاده قرار دهد.

در گزارش مورد بحث گفته شده که نسل بعدی گوشی‌های میان‌رده‌ی سری A سامسونگ نیز به پردازنده‌های اکسینوس AMD مجهز خواهند شد. البته در این گزارش به نام مدل خاصی اشاره نشده، اما به احتمال زیاد منظور مدل جدید سری گلکسی A5X و A7X است؛ زیرا این سری از گوشی‌های سامسونگ، عملکرد خوبی نسبت به قیمت تعیین شده دارند.

سامسونگ احتمالا تا چند وقت دیگر از گوشی‌های هوشمند گلکسی A53 و A73 رونمایی خواهد کرد. این غول کره‌ای معمولا مدل جدید گوشی‌های هوشمند سری گلکسی A خود را در ماه دسامبر معرفی می‌کند.

البته امسال شاهد تغییر این روند بودیم زیرا گوشی هوشمند گلکسی A72 در ماه مارس معرفی و در ماه آوریل روانه‌ی بازار شد، بنابراین نمی‌دانیم که آیا میان‌رده‌های جدید سامسونگ که به پردازنده‌ی اکسینوس AMD مجهز خواهند بود، پیش از معرفی گلکسی اس ۲۲ رونمایی می‌شوند یا نه. بد نیست اشاره کنیم بر اساس اخبار و شایعاتی که تاکنون منتشر شده، انتظار می‌رود سامسونگ گلکسی اس ۲۲ را در زمستان سال جاری معرفی کند.

منبع این گزارش به این مورد اشاره کرده که گوشی‌های سری A سامسونگ مجهز به پردازنده‌ی اکسینوس AMD قطعا از تراشه‌ی اکسینوس ۲۲۰۰ چهار هسته‌ای بهره نخواهند برد و در واقع سامسونگ از مدل دو هسته‌ای این تراشه برای میان‌رده‌های بعدی خود استفاده خواهد کرد. استفاده از تراشه‌های گرافیکی mRDNA شرکت AMD در پردازنده‌های سری اکسینوس باعث می‌شود کاهش عملکرد در این چیپ‌ست‌ها به زیر ۱۰ درصد برسد. این آمار بسیار جالبی است زیرا برخی از مدل‌های پردازنده‌های اکسینوس در تست‌های بنچمارک تا ۵۰ درصد کاهش عملکرد دارند.

هنوز شمص نیست که آیا شایعه‌ی استفاده از پردازنده‌ی گرافیکی AMD در تراشه‌های اکسینوس واقعیت دارد یا نه، اما با توجه به اینکه شرکت‌های تولیدکننده‌ی گوشی‌های هوشمند به‌دنبال ساخت پردازنده‌های سفارشی هستند، به‌نظر می‌رسد سامسونگ هم دلیل کافی برای انجام این‌ کار را دارد.

البته این احتمال هم وجود دارد که پردازنده‌های مجهز به تراشه‌ی گرافیکی موبایلی AMD فقط مختص پرچمداران بعدی سامسونگ باشد.

نظر شما در این مورد چیست؟ لطفا دیدگاه خود را با تکفارس و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

اینستاگرام تکفارس - آیفون ۱۳ اپل - اپل واچ ۷تلگرام تکفارس

منبع: PhoneAا

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید