خودروی کیا ۲۰۲۲ اسپورتیج معرفی شد - تکفارس 
خودروی کیا ۲۰۲۲ اسپورتیج معرفی شد - تکفارس 
خودروی کیا ۲۰۲۲ اسپورتیج معرفی شد - تکفارس 

خودروی کیا ۲۰۲۲ اسپورتیج معرفی شد

حامد شهرزاد
۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - 22:59
کیا ۲۰۲۲ اسپورتیج

پس از انتشار تیزر‌های مختلف و معرفی چندین نمونه اولیه، شرکت کیا سرانجام نسخه نهایی و رسمی اتومبیل کیا ۲۰۲۲ اسپورتیج را رونمایی کرد. این مدل کاملاً اصلاح شده اکنون وارد نسل پنجم خود شده است و با طراحی کاملاً جدید خود و با استفاده از فلسفه طراحی جدید این خودروساز با نام اوپوسایتز یونایتد -که در ابتدا با خودروی کیا‌ای وی ۶ معرفی شد- در سطح جهانی آغاز به کار کرد.

برخلاف اتومبیل کراس اوور‌ای وی، کیا اسپورتیج از یک جذابیت بسیار خاص با عناصر مخصوص و متمایز که یادآور اتومبیل کی ۵ است، بهره می‌برد. اما مهمتر از همه، مدل کاملا جدید اکنون نشان جدید کیا را یدک می‌کشد. کیا به تازگی از لوگوی جدید خود رونمایی کرده بود و اکنون شاهد استفاده از این خودروساز از لوگوی جدید خود در کیا ۲۰۲۲ اسپورتیج هستیم.

همچنین اتومبیل کیا اسپورتیج ۲۰۲۲ از نسخه جدیدی از جلو پنجره مشبک مخصوص این شرکت با نام تایگر نوز بهره می‌برد که اکنون دیجیتال تایگر فیس نام دارد. جلو پنجره مشبک مشکی کل فاشیا را پوشانده است (البته این موضوع جای تعجبی ندارد)، در حالی که دی آر ال‌های بومرنگ شکل آن را از چراغ‌های جلوی کم نصب جدا می‌کند.

مطالب مرتبط:

کیا ۲۰۲۲ اسپورتیج

در کناره‌ها، نسل پنجم اسپورتیج دارای خطوط ویژه و متمایز است که سطح براق بدنه را برجسته می‌کند. مدل جهانی این اتومبیل دارای سقف مشکی رنگی است و کیار ترجیح داده است تا از این رنگ استفاده کند. همچنین، طراحی چرخ جدید نمای این اتومبیل را برجسته می‌کند. از طرف دیگر، عقب این اتومبیل از بدنه پهن و چراغ‌های عقبی ال‌ای دی به صورت افقی بهره می‌برد.

در مورد داخل این اتومبیل، کیا اسپورتیج دارای یک طراحی مدرن در کابین داخلی خود است. در داخل این اتومبیل از یک نمایشگر خمیده و ترکیبی از ابزار و سرگرمی‌های مختلف استفاده شده است. حتی دریچه‌های هوا برای برجسته‌سازی نمای داشبورد، همراه با کابین به وسیله دو رنگ طراحی شده اند. کیا در نسخه اسپورتیج کاملاً جدید خود از یک دکمه تعویض دنده استفاده می‌کند. با این حال، هنوز جزئیات جعبه دنده منتشر نشده است.

کیا اعلام کرد که رنگ‌های زیبا که از مواد با کیفیت بالا در کابین استفاده شده است، باعث زیبایی بیشتر این اتومبیل شده است. البته رنگ این اتومبیل به کشور مقصد بستگی دارد. با این حال، این خودروساز فاش کرده است که اسپورتیج جدید با سپر منحصر به فرد، پایه سقف منحنی و ویژگی‌های جدید دیگر در دسترس خواهد بود.

کیا ۲۰۲۲ اسپورتیج در اواخر سال جاری میلادی و پس از عرضه اطلاعات بیشتر و سایر جزئیات مهم، در اواخر سال جاری میلادی به بازار جهانی عرضه خواهد شد.

منبع: Motor 1

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید