رندرهای جدید مک بوک ایر ۲۰۲۱ اپل را تماشا کنید - تکفارس 
رندرهای جدید مک بوک ایر ۲۰۲۱ اپل را تماشا کنید - تکفارس 

رندرهای جدید مک بوک ایر ۲۰۲۱ اپل را تماشا کنید

مهدی ملکی
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - 10:20
رندر اپل مک بوک ایر ۲۰۲۱

اپل ماه گذشته میلادی طی رویداد Spring Loaded دست به معرف آیمک ۲۴ اینچی مبتنی بر پردازنده M1 خود زد که مجموعاً در ۷ رنگ مختلف عرضه می‌شود. این رایانه‌های شخصی رومیزی به یک طراحی تماماً تخت جدید همراه با حاشیه‌های کمتر مجهز شده‌اند. حال جان پروسر (John Prosser) گزارش کرده که اپل دست از کار نکشیده است و طراحی مذکور درون سری لپ تاپ‌های مک بوک پرو نیز به کار گرفته خواهد شد.

برای اطلاع از وضعیت احتمالی مک بوک‌های سری جدید، ابتدا باید به طراحی مشابه با آیمک‌های این شرکت اشاره کنیم. آیمک‌های جدید اپل به یک نمایشگر ۲۴ اینچی با رزولوشن ۴٫۵K مجهز هستند که مجموعاً در یک قالب نازک‌تر قرار گرفته است. البته باید توجه داشت که هنوز هم حاشیه بزرگ زیر نمایشگر به قوت خود باقی است، اما قسمت پشتی دستگاه برخلاف گذشته، منحنی طراحی نشده و کاملاً تخت است.

اپل ادعا کرده که حجم این آیمک‌ها نسبت به مدل‌های پیشین حدود ۵۰ درصد کاهش داشته و همچنین از فناوری True Tone این شرکت برای تنظیم حرارت رنگ نمایشگر استفاده شده است.

در رابطه با میکروفون و وب‌کم این دستگاه‌های نام آشنا چه فکر می‌کنید؟ اپل اطمینان داده که ارتقاهای کاملاً مورد انتظاری روی دوربین و میکروفون این دستگاه اعمال شده است؛ بنابراین آیمک‌های جدید به دوربین با رزولوشن ۱۰۸۰p و لنزی بزرگ‌تر مجهز هستند.

آیمک ۲۰۲۱ دارای ضخامتی برابر با ۱۱.۵ میلی‌متر است اما اپل باور دارد که این دستگاه‌ها به لطف تراشه‌های M1 جدید خود از مدل‌های پیشین آرام‌تر و خنک‌تر باقی خواهند ماند. شرکت مذکور در ادامه افزوده که مدل جدید در عوض سیستم گرمایی بزرگ و ناکارآمد سابق، از ۲ عدد فن (خنک‌کننده) کوچک برای انجام عملیات خنک‌سازی استفاده می‌کند.

رندرهای جدیدی که براساس این گزارش منتشر شده‌اند، به دستگاهی اشاره دارند که احتمالاً یک مدل جدید از سری مک بوک ایر یا دنباله‌ای برای مک بوک‌های معمول خواهد بود. همان‌طور که درون تصاویر هم مشخص است، این سری جدید دقیقاً مانند آیمک‌های جدید اپل، در ۷ رنگ مختلف معرفی و عرضه خواهد شد. امضای مک بوک‌های ایر سال‌های گذشته یعنی لبه مخروطی‌مانند و نامتقارن آن‌ها نیز در این رندرهای جدید از بین رفته است.

در لبه‌های این مک بوک ایر جدید می‌توان درگاه‌های USB-C را مشاهده کرد و در قسمت پشت دستگاه نیز می‌توان دو برجستگی را در نظر گرفت. این دو برجستگی احتمالاً برای مرتفع ساختن لپ تاپ جهت مدیریت گرما طراحی شده‌اند. فراتر از این موارد، کارایی و عملکرد لپ تاپ مورد نظر خواهد بود. طبق گزارش‌های منتشر شده، سری جدید مک بوک ایر به پردازنده نسل بعد اپل یعنی M2 مجهز خواهد بود.

در قسمت نمایشگر شاهد حاشیه‌های بسیار باریک به رنگ سفید و یک وب‌کم تعبیه شده در قسمت میانی آن هستیم. صفحه کلید نیز به رنگ سفید ترسیم شده است و می‌توان به وجود حسگر تشخیص اثر انگشت موجود در یکی از کلید‌های آن نیز اشاره‌ای داشت. ترک‌پد حداقل از لحاظ ابعاد، کاملاً مشابه نمونه‌هایی است که اکنون درون لپ تاپ‌های مک بوک شرکت اپل مشاهده می‌کنیم.

مطالب مرتبط:

براساس گزارش‌هایی که پیش‌تر منتشر شده‌اند، اپل قصد دارد از فناوری نور پس‌زمینه ال ای دی در مک‌بوک‌هایی که در نیمه دوم سال جاری میلادی معرفی خواهند شد، استفاده کند. آنالیزور اپل، مینگ چی کو، گفته است که مک‌بوک‌های ۱۴ اینچی و ۱۶ اینچی در نیمه دوم سال، و با درگاه‌های HDMI و کارت SD، شارژر مگ‌سیف و صفحه لمسی جداشونده عرضه می‌شود.

منبع: GSM Arena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.