آموزش ویدیویی زبان HTML – قسمت پنجم - تکفارس 
آموزش ویدیویی زبان HTML – قسمت پنجم - تکفارس 

آموزش ویدیویی زبان HTML – قسمت پنجم

مهدی ملکی
۲۳ فروردین ۱۴۰۰ - 08:47
آموزش ویدیویی HTML قسمت پنجم

زبان‌های برنامه‌نویسی امروزه یکی از پرتقاضاترین مشاغلی هستند که عموم مردم بدون آن که اطلاع داشته باشند، تا حدود زیادی نیازمند خدمات و حتی آموزش آن‌ها هستند. HTML، ساختار و بنیان صفحات وب نیز از جمله عواملی است که در نمایش همین متن و صفحه، کمک بسیاری می‌کند. اگرچه HTML یک زبان برنامه‌نویسی کامل به شمار نمی‌آید ولی یادگیری آن همراه با CSS و جاوا اسکریپت یکی از یگانه راه‌های تشکیل این چنین صفحاتی است.

در واقع زبان نشانه‌گذاری ابرمتنی یا اچ تی ام ال، HTML یا HyperText Markup Language در کنار CSS هستهٔ فناوری ساخت صفحه‌های وب هستند. HTML زبان توصیف ساختار صفحه‌های وب است. زبانی است برای نشانه‌گذاری ابرمتن (فرامتن) که برای تدوین قالب و طراحی صفحه‌های وب به کار می‌برند. دستورالعمل‌های این زبان، برچسب (Tag) نام دارند که محتوای یک صفحهٔ وب، با آن‌ها، نشانه‌گذاری شده و بدین‌ترتیب، نحوهٔ نمایش آن صفحه برای مرورگرهای وب، توصیف می‌شود. تاکنون ۵ نسخه از HTML عرضه شده است.

بنابراین با توجه به نیاز روزافزون به این زبان، در چندین جلسه قصد داریم که استفاده از نسخه ۵ این زبان را به صورت ویدیویی و رایگان با مثال‌های عملی و جذاب آموزش دهیم. خوشبختانه این زبان بسیار شبیه مکالمات و گفت‌وگوهای عادی روزانه است و یادگیری سینتکس (قواعد) آن به هیچ عنوان زمان‌بر و سخت نیست.

همان‌طور که ذکر شد HTML زبان برنامه‌نویسی نیست، بلکه زبانی برای نشانه‌گذاری ابرمتن است و اساساً برای ساخت‌مند کردن اطلاعات و جدایش اجزای منطقی یک نوشتار — نظیر عناوین، تصاویر، فهرست‌ها، بندها و جداول و از همه مهم‌تر صفحات وب — به کار می‌رود. از سوی دیگر، HTML را نباید به عنوان زبانی برای صفحه‌آرایی یا نقاشی صفحات وب به کار بُرد؛ این وظیفه اکنون بر دوش فناوری‌های دیگری همچون CSS است که آموزش آن زبان هم به صورت ویدیویی در وب‌سایت تکفارس تهیه و تدارک دیده شده است. در زیر قسمت پنجم آموزش زبان HTML را می‌توانید مشاهده و یا دانلود کنید.

دانلود قسمت پنجم – بخش اول

دانلود قسمت پنجم – بخش دوم

مشاهده آموزش‌های HTMLاینستاگرام تکفارستلگرام تکفارس

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.