شیائومی گزارش درآمد سالانه خود را منتشر کرد - تکفارس 
شیائومی گزارش درآمد سالانه خود را منتشر کرد - تکفارس 
شیائومی گزارش درآمد سالانه خود را منتشر کرد - تکفارس 

شیائومی گزارش درآمد سالانه خود را منتشر کرد

علیرضا فاضل
۶ فروردین ۱۴۰۰ - 22:22
Xiaomi-Mi-Store-UK

کمپانی چینی شیائومی، گزارش درآمد سالانه خود را منتشر کرد و ارقام ارائه شده، رشدی باورنکردنی را به نمایش می‌گذارند. فروش تلفن‌های هوشمند این کمپانی با رشدی ۱۷ درصدی، به ۱۴۶٫۴ میلیون واحد رسیده و موجب افزایش سود حاصل از فروش شده است. همچنین نیمی از درآمد این غول چینی از بازارهای خارجی است.

شیائومی ادعا می‌کند در سال گذشته موفق شده چیزی در حدود ۱۰ میلیون تلفن‌ همراه بالارده به‌ فروش برساند. این آمار درحالی به ثبت رسیده است که مشترکین برند تلفن هوشمند MIUI از مرز ۴۰۰ میلیون نفر عبور کرده‌اند. البته این کمپانی تلفن‌هایی با قیمت ۳۰۰۰ یوان چین یا به عبارتی ۳۰۰ یورو را  بالارده تلقی می‌کند؛ پس بهتر است این ارقام را آن‌چنان جدی نگیریم.

xiaomixiaomi revenueXiaomi annual

به دلیل افزایش در خط تولید تلفن‌های هوشمند خود، شیائومی توانست تبدیل به سومین تولید کننده برتر گوشی‌های هوشمند در سطح جهان شود. از آنجایی که ۲۰۲۰ برای رقیب دیرینه این شرکت یعنی هواوی آنچنان پررونق نبود، شیائومی موفق شد بخش زیادی از بازارهای محلی را تصاحب کند و رشد سالانه ۵۱٫۹ درصدی را تجربه نماید.

درحالی که درآمد کل این کمپانی در سال ۲۰۲۰ چیزی در حدود ۲۴۵ میلیارد یوان یا به عبارتی ۳۷٫۴ میلیارد دلار بوده است، تنها ۱۵۲ میلیارد یوان آن سهم بازار تلفن‌های هوشمند است و ۹۳ میلیارد باقیماتده از فروش طیف وسیعی از کالاهای دیگر مانند تلوزیون‌های هوشمند و حوله حاصل گشته‌است!

منبع: gsmarena

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید