لوو اوتنس، خالق نوار کاست در ۹۴ سالگی درگذشت - تکفارس 
لوو اوتنس، خالق نوار کاست در ۹۴ سالگی درگذشت - تکفارس 
لوو اوتنس، خالق نوار کاست در ۹۴ سالگی درگذشت - تکفارس 

لوو اوتنس، خالق نوار کاست در ۹۴ سالگی درگذشت

مهدی حلوائی
۲۱ اسفند ۱۳۹۹ - 15:22
لوو لوتنس

لوو اوتنس، مهندس سابق شرکت فیلیپس که اولین نوار کاست جهان را اختراع کرده بود، درگذشت. به گزارش روزنامه‌ی هلندی NRC Handelsblad، اوتنس در تاریخ ۱۶ اسفند (۶ مارچ) در ۹۴ سالگی دار فانی را وداع گفت.

اوتنس در سال ۱۹۶۰ میلادی، شروع به ساخت نوار کاست کرد. او در نظر داشت تا محصولی ارزان و قابل دسترس را تولید کند که مردم به وسیله‌ی آن بتوانند به موسیقی دلخواه خود گوش دهند. او ابتدا یک نمونه‌ی چوبی از نوار کاست را تولید کرد تا آزمایش‌های مورد نظر را روی آن انجام دهد.

او همچنین تلاش کرد تا شرکت فیلیپس، لایسنس اختراع او را به‌صورت رایگان در اختیار دیگر شرکت‌ها قرار دهد. شرکت فیلیپس در سال ۱۹۶۳ از اولین نوار کاست جهان رونمایی کرد. این برای اوتنس پایان کار نبود و او در سال‌های بعد در ساخت دیسک فشرده (سی‌دی) به شرکت‌های فیلیپس و سونی کمک بسیاری کرد.

توضیح اهمیت نوار کاست بر صنعت موسیقی کار دشواری است. این اختراع باعث به‌.وجود آمدن میکس‌تیپ و پلی‌لیست شد و علاوه بر آن به کاربران اجازه ‌می‌داد تا از آهنگ‌ها و آلبوم‌های مورد نظر خود بدون شنیدن تبلیغات رادیویی، لذت ببرند. نوار کاست‌ با تمام مشکلات خود، در سال‌های اخیر محبوبیت دوباره‌ای پیدا کرد و در سال ۲۰۱۶، فروش آن ۷۴ درصد افزایش داشت. دو سال بعد به لطف ساندترک‌های سریال Stranger Things و فیلم Guardians of the Galaxy، این فرمت شاهد رشد ۲۳ درصدی دیگری نیز بود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید