عبارت هی فیسبوک به دستگاه های پرتال و آکیولوس اضافه می‌شود - تکفارس 
عبارت هی فیسبوک به دستگاه های پرتال و آکیولوس اضافه می‌شود - تکفارس 
عبارت هی فیسبوک به دستگاه های پرتال و آکیولوس اضافه می‌شود - تکفارس 

عبارت هی فیسبوک به دستگاه های پرتال و آکیولوس اضافه می‌شود

مهدی ملکی
۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - 19:26
فیسبوک پرتال

فیسبوک اخیراً عبارت «هی فیسبوک» را برای بیدار کردن نمایشگرهای خانواده پرتال و آکیولوس کوئست معرفی کرده است. فیسبوک در معرفی این محصول برای هدست‌های کوئست تنها اشاره کرد که به تدریج شاهد اضافه شدن این قابلیت خواهیم بود اما شرایط برای نمایشگرهای پرتال متفاوت است. صفحه رسمی پشتیبانی محصولات پرتال به تازگی عبارت «هی فیسبوک» را هم در کنار «هی پرتال» به عنوان یک گفتار ثانویه لحاظ کرده است.

کاربران پلتفرم آکیولوس می‌توانند با دانست این موضوع که قابلیت مذکور اختیاری خواهد بود، مقداری آرامش بیشتری را احساس کنند. در واقع شاید برخی کاربران احساس کنند که این ویژگی در نهایت جایگزین روش قبلی خواهد شد اما طبق گفته اکولوس، روش قبلی نیز به قوت خود باقی است. کاربران هنوز هم می‌توانند با دو بار ضربه روی دکمه دستگاه به ارتباط صوتی بپردازند و در این بین اصلاً از عبارت «هی فیسبوک» استفاده نکنند.

به هر حال استفاده از این ویژگی در دستگاه‌های پرتال بسیار منطقی‌تر از هدست‌های آکیولوس به نظر می‌رسد؛ جایی که احتمالاً ذکر عبارت «هی اکولوس» بسیاری منطقی‌تر باشد. در حال حاضر این قابلیت در اختیار همه دستگاه‌های پرتال قرار نگرفته است اما کاربران کوئست ۲ از همین حالا به آن دسترسی دارند. البته این اولین تلاش این شرکت در زمینه گجت‌های هوشمند نیست. ما پیش‌تر اخبار فعالیت‌های احتمالی فیسبوک در این زمینه را پوشش داده‌ایم:

طبق خبرگزاری The Information، شرکت فیسبوک در حال ساخت یک ساعت هوشمند به عنوان بخشی از وسایل سخت‌افزاری این شرکت است. این دستگاه یک ساعت هوشمند بر پایه اندروید خواهد بود، ولی هنوز مشخص نشده است که فیسبوک خواستار اجرای سیستم‌عامل ویر او اس (Wear OS) از کمپانی گوگل بر روی این ساعت مچی است یا نه. طبق این خبرگزاری، فیسبوک در صدد طراحی سیستم‌عامل مخصوص به خود برای سخت‌افزار‌های این شرکت است و احتمالا گجت‌های پوشیدنی آینده از آن سیستم‌عامل استفاده کنند.

شما می‌توانید جزئیات خبر مذکور را از این لینک دنبال کنید. نظرتان در این‌باره چیست؟ آیا شرکت‌های بزرگ فناوری باید در همان سطح خود باقی بمانند یا سکون برای آن‌ها غیرممکن است؟

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید