شبکه پلی استیشن سونی از دسترس خارج شد - تکفارس 
شبکه پلی استیشن سونی از دسترس خارج شد - تکفارس 
شبکه پلی استیشن سونی از دسترس خارج شد - تکفارس 

شبکه پلی استیشن سونی از دسترس خارج شد

مهدی ملکی
۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - 12:19
شبکه پلی استیشن سونی

سرویس پلی استیشن نتوورک (PSN) یا به عبارتی شبکه پلی استیشن سونی از ساعت ۶:۳۳ غروب جمعه گذشته با اختلال مواجه شده است و تاکنون یعنی یکشنبه ۱۰ اسفند با مشکل مواجه است. براساس صفحه رسمی اعلان وضعیت سرورهای شبکه پلی استیشن، این مشکل از روز مذکور و پس از آغاز روی دستگاه‌های بازی این شرکت یعنی پلی استیشن ویتا، پلی استیشن ۳، پلی استیشن ۴ و پلی استیشن ۵ تاثیرگذار بوده است.

در حال حاضر دلیل این این قعطی و زمان رفع آن مشخص نیست. در پیام صفحه یاد شده عبارت زیر نقش بسته است:

ممکن است که شما در اجرای بازی‌ها، اپلیکیشن‌ها یا ویژگی‌های مربوط به اینترنت با مشکل مواجه شوید. ما در حال کار روی این مشکل هستیم تا آن را در اولین فرصت ممکن برطرف کنیم. ممنون از بردباری شما.

براساس گزارش وب‌سایت Engadget این اختلال می‌تواند روی برخی از بازی‌ها تاثیر داشته باشد اما برخی دیگر به آسانی قابل اجرا هستند. برای مثال کاربران احتمالاً هنگام تجربه Fortnite به مشکلی برنخورند ولی عناوینی مانند Minecraft و Call of Duty: Warzone تا اطلاع ثانوی قابل تجربه نیستند.

شبکه پلی استیشن سونی

مشکل مذکور دقیقاً یک روز پس از قعطی سراسری سرورهای ایکس باکس لایو مایکروسافت که ۵ ساعت به طول انجامید، شروع شده است. با این حال سونی نیز در چند وقت اخیر از چنین مشکلاتی مصون نبوده است. سرورهای شبکه پلی استیشن این شرکت در تاریخ ۲۲ بهمن (۱۰ فوریه ۲۰۲۱ میلادی) برای ۴ ساعت از دسترس خارج شد.

در حال حاضر تمام خبرگزاری‌های خارجی در حال تماس با سونی جهت اطلاع از دلیل مشکل یاد شده و تاریخ رفع آن هستند. اخبار ثانویه در این‌باره، به محض انتشار در اختیار شما قرار خواهند گرفت.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید