احتمالاً هوآوی قصد طراحی و عرضه کنسول بازی خود را دارد - تکفارس 
احتمالاً هوآوی قصد طراحی و عرضه کنسول بازی خود را دارد - تکفارس 
احتمالاً هوآوی قصد طراحی و عرضه کنسول بازی خود را دارد - تکفارس 

احتمالاً هوآوی قصد طراحی و عرضه کنسول بازی خود را دارد

مهدی ملکی
۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - 21:00
هوآوی گیم سنتر

شایعات جدید به این موضوع اشاره دارند که هوآوی احتمالاً به دنبال ورود به بازار بازی‌های ویدیویی است. گویا این ورود با معرفی و عرضه یک لپ‌تاپ گیمینگ رقم خواهد خورد. در حقیقت این مورد در حال انجام بود و لپ‌تاپ آنر هانتر V700 را می‌توان امید بزرگی برای هوآی در نظر گرفت. به هر حال شرایط به گونه‌ای رقم خود که سرانجام هوآوی مجبور به فروش شرکت آنر (تمام بخش‌ها از جمله گوشی‌های هوشمند، لپ‌تاپ و …) شد. اگرچه این اتفاق بخش زیادی از پیشرفت‌ها را نابود کرد اما اکنون انتظار می‌رود که ما در سال آینده میلادی شاهد طراحی و عرضه یک لپ‌تاپ گیمینگ جدید به بازار باشیم.

شایعه بعدی حتی از این هم جذاب‌تر به نظر می‌رسد. ظاهراً هوآوی در همین راستا قصد دارد که یک کنسول بازی جهت رقابت با پلی استیشن سونی و ایکس باکس مایکروسافت راهی بازار کند. با این وجود هنوز هیچ اطلاعات رسمی و البته این که دستگاه مذکور چه نوع پلتفرمی خواهد بود، منتشر نشده است. با نظر می‌رسد که این دستگاه در مقایسه با کنسول‌های بالارده کنونی، پیرو سیاست‌های نینتندو در طراحی سوییچ، مبتنی بر پردازنده‌های ARM نخواهد بود اما در عوض قوی‌تر از آن ظاهر خواهد شد.

شرکت AMD چند سال پیش در طراحی پردازنده‌های مبتنی بر زن (Zen) با این تولیدکننده چینی همکاری کرده بود. با این حال شاید استفاده از یک پردازنده APU که درون سری‌های مختلف ایکس باکس و پلی استیشن استفاده شده است، مورد عجیبی نباشد. جدای از آن شاید هوآوی قید همه موارد یاد شده را بزند و مستقیماً به سراغ طراحی پردازنده جدید خودش برود.

پردازنده های سیلیکون کونکپنگ ۹۲۰ که مبتنی بر معماری ARM است، به خوبی حق مطلب را ادا می‌کند. این پردازنده در سری کامپیوترهای میت استیشن B515 (Mate Station) همراه با یک کارت گرافیک AMD رادئون ۴۳۰ استفاده شده بود. در نتیجه می‌توان با مقداری صبر و استفاده از یک کارت گرافیک قوی‌تر رادئون به کنسول بازی مورد نظری که از خیلی جهات مستقل ظاهر شده است، دست یافت، این‌طور نیست؟ با این حال چه نرم‌افزاری برای اجرا روی آن تدارک دیده خواهد شد؟

هوآوی گیم سنتر

هوآوی سال پیش گیم سنتر (Game Center) یک فروشگاه گیمینگ ویژه را بر اساس «هوآوی مدیا سرویسس» خود، جهت اجرا روی اندروید توسعه داد. این غول چینی در ماه ژانویه سال جاری با شرکت تنسنت به مشکل خورد و تمام عناوین مربوط به آن را از فروشگاه خود حذف کرد. با این حال هنوز هم بازی‌های اندرویدی بسیاری روی این فروشگاه در دسترس هستند که کاربر می‌تواند از آن‌ها لذت ببرد. با در نظر گرفتن این که مهم‌ترین موضوع در مورد کنسول‌ها همیشه نه سخت‌افزار بلکه محتوای اجرایی روی آن‌ها به شمار می‌اید، می‌توان ایده اجرای بازی‌های اندروید از روز اول را ستودنی خواند.

گزینه دیگر استفاده از یک سیستم عامل مبتنی بر لینوکس (موردی که سونی نیز تقریباً آن را دنبال کرد) است که البته از لحاظی چندان هم قابل دفاع نیست و معایب خود را دارد؛ مثلاً باید از اول برای این پلتفرم شروع به توسعه بازی‌ها و البته ارتقایش کرد.

در ضمن این‌جا لازم به ذکر است که این اولین کنسول شرکت هوآوی نیست اما امیدواریم که از اولین محصول این خانواده بهتر عمل کند. کنسول اول این شرکت یک دستگاه مبتنی بر تگرا ۴ و اندروید ۴.۲ بود که در سال ۲۰۱۴ عرضه شد و تنها افراد بسیار کمی آن را به خاطر می‌آورند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید