تامین کننده اپل: تقاضای بازار ۵G تا ۵۰۰ میلیون واحد می‌رسد - تکفارس 
تامین کننده اپل: تقاضای بازار ۵G تا ۵۰۰ میلیون واحد می‌رسد - تکفارس 
تامین کننده اپل: تقاضای بازار ۵G تا ۵۰۰ میلیون واحد می‌رسد - تکفارس 

تامین کننده اپل: تقاضای بازار ۵G تا ۵۰۰ میلیون واحد می‌رسد

مهدی ملکی
۱۸ دی ۱۳۹۹ - 17:00
گوشی آیفون ۱۲ اپل

شرکت تولیدی موراتا (Murata) تامین‌کننده قطعات نام‌آشنای اپل انتظار دارد که تقاضا برای گوشی‌های هوشمند ۵G در سال مالی آینده به ۵۰۰ میلیون واحد برسد. این خبر در حالی منتشر می‌شود که شرکت‌های دیگر به دنبال تصاحب بازار هوآوی در جهان هستند.

طبق گزارش وب‌سایت بلومبرگ، موراتا که بزرگ‌ترین سازنده‌های خازن‌های سرامیکی جهان و تامین‌کننده قطعات اپل و سایر تولیدکننده‌های گوشی هوشمند به شمار می‌آید، این‌گونه پیش‌بینی می‌کند که تقاضا برای دستگاه‌های ۵G تا پایان امسال به بیش از نیم میلیارد واحد خواهد رسید. به نظر می‌رسد که این مقدار گوشی احتمالاً توسط تولیدکننده‌هایی نظیر اپل، سامسونگ، شیائومی، اوپو و ویو به بازار عرضه شوند. شرکت‌های مذکور احتمالاً در رقابت مستقیم قرار بگیرند تا قسمت‌هایی از بازار را که هوآوی قادر به تامین آن‌ها نیست، تصاحب کنند.

نوریو ناکاجیما (Norio Nakajima) رئیس شرکت موراتا پیش‌تر در ماه دسامبر ۲۰۲۰ میلادی اعلام کرده بود که کارخانه‌های این شرکت جهت تامین تقاضای بسیار گسترده بازار، حین تعطیلات سال نو نیز به فعالیت ادامه خواهند داد. او بعداً این‌گونه افزود که تقاضای واقعی بازار را نمی‌توان دقیقاً‌ حدس زد:

این تولیدکننده‌های گوشی در رقابت هستند تا ظرفیت موجودی ما را بدست آورند؛ ظرفیتی که اغلب آن پیش‌تر توسط هوآوی رزرو شده است. من مطمئن نیستم که چه مقدار از تولید واقعی آن‌ها صرف استفاده از این تجهیزات خواهد شد. من احساس می‌کنم که آن‌ها در حال زیاده‌روی هستند و در ماه فوریه و مارس سفارش‌هایشان را کاهش خواهند داد.

او یک بار دیگر در ادامه اشاره کرده است که تقاضا برای گوشی‌های هوشمند ۵G امسال تا ۳۰۰ میلیون دستگاه رسید و احتمالاً در سال آتی به بیش از ۵۰۰ میلیون هم برسد. شرکت موراتا در حال حاضر به دنبال آماده‌سازی سرمایه مورد نظر برای تامین تقاضای حیرت‌انگیز بازار این محصولات است. با وجود تجربه بالای «ناکاجیما» برخی از تحلیل‌گران ادعا می‌کنند که این سخنان بسیار محافظه‌کارانه است و تقاضای گوشی‌های هوشمند ۵G مخصوصاً‌ از سمت مشتریان اپل، به این زودی‌ها فروکش نخواهد کرد و حتی از انتظارات هم فراتر خواهد رفت.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید