احتمال نادرست بودن گزارش‌های پیشین می ۱۱ پرو - تکفارس 
احتمال نادرست بودن گزارش‌های پیشین می ۱۱ پرو - تکفارس 
احتمال نادرست بودن گزارش‌های پیشین می ۱۱ پرو - تکفارس 

احتمال نادرست بودن گزارش‌های پیشین می ۱۱ پرو

مهدی ملکی
۱۴ دی ۱۳۹۹ - 17:00
شیائومی می ۱۱ پرو

شیائومی در ماه دسامبر به طور رسمی از گوشی هوشمند پرچم‌دار خود موسوم به می ۱۱ رونمایی کرد ولی فروش این دستگاه به تازگی و در ماه جاری آغاز شده است. این محصول در استفاده از بسیاری فناوری‌ها و نوآوری‌ها اولین لقب گرفت اما مطمئناً بهره‌گیری از اسنپ‌دراگون ۸۸۸ بزرگ‌ترینشان محسوب می‌شود.

شرکت یاد شده ماه پیش از می ۱۱ پرو رونمایی نکرد اما پیش‌بینی‌ها احتمال می‌دهند که هر آن اتفاق مذکور روی دهد و نسخه قوی‌تر مدل پایه هم تایید شود. از این رو اگر معرفی در کار باشد، تاریخ آن مشخص نیست و دیجیتال چت استیشن (Digital Chat Station) پیش‌تر احتمال داده است که شاید پس از فستیوال جشن بهار چینی، شاهد رخ دادن این امر باشیم. اخیراً یکی منابع غیررسمی، اطلاعات پیش‌رو را تکذیب کرده و دلیلی هم برای این گفته خود ارائه نداده است.

در حال حاضر شایعات این‌گونه اشاره می‌کنند که می ۱۱ پرو نیازی به معرفی ندارد و همین حالا هم می‌تواند عرضه شود. ظاهراً مدل پرو در موارد زیادی دقیقاً‌ شبیه نسخه پایه عمل می‌کند و تنها برخی از ویژگی‌های آن ارتقا یافته‌اند. رندرها پیش از این دستگاه مورد بحث را در دو رنگ نقره‌ای و آبی نشان داده‌اند؛ همچنین ما طراحی دوربینی را دیده‌ایم که کاملاً‌ متفاوت است و شباهتی با می ۱۱ ندارد. ماژول دوربین می ۱۱ پرو وسعت بیشتری دارد و این امر برای جای گیری دقیق لنز چهارم اعمال شده است. به نظر می‌رسد که یکی از لنزها پریسکوپ باشد و از طریق فاصله کنونی ۱۲ میلی‌متری خود، بزرگنمایی یکسانی با می ۱۱ الترا را ارائه دهد. در حقیقت این موضوع هم توسط گزارش‌های غیررسمی فاش شده و هنوز به تایید منابع اصلی شیائومی نرسیده است.

گوشی شیائومی می ۱۱ پرو

برای قیاس می‌توان به دوربین محصولات دیگر اشاره کرد؛ هوآوی P30 پرو مجهز به یک بزرگ‌نمایی ۵۰ برابری است که از فناوری «مون شات» هم بهره می‌برد و از زمان عرضه نقدهای بسیار مثبتی را دریافت کرده است. با این حال بزرگ‌نمایی ۱۲۰ برابری می ۱۰ الترا غوغای زیادی به پا نکرد و وب‌سایت GizMochina هم در بررسی‌های خود، عملکرد شگفت‌انگیزی را ندیده است.

در ادامه گزارش‌ها ذکر شده لنز فوق عریض دارای فاصله کانونی ۳۵ الی ۱۲ میلی‌متری است؛ این در صورتی است که پیش‌تر عدد مذکور را برای لنز پریسکوپ حدود ۱۲ میلی‌متر ذکر کردیم. گویا یکی از دوربین‌های دیگر همان لنز مورد استفاده در می ۱۱ است و با یک حسگر ۱۰۸ مگاپیکسلی رو‌به‌رو خواهیم شد؛ لنز دیگر هم احتمالاً همان دوربین تله‌فتو با ۲ الی ۳ برابر بزرگ‌نمایی برای روان شدن عملیات باشد.

رندرها ظاهر جلویی می ۱۱ پرو را فاش نمی‌کنند ولی برخی شایعات به یکسان بودن پنل جلویی مدل پایه با این نسخه بهبود یافته اشاره کرده‌اند. برای یادآوری لازم به ذکر است که می ۱۱ دارای یک نمایشگر ۶.۸۱ اینچی خمیده با رزولوشن QHD+ یا به عبارتی ۱۴۴۰ × ۳۲۰۰، نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز، نرخ نمونه لمس ۴۸۰ و روشنایی حداکثری ۱۵۰۰ نیت است.

در حال حاضر ما قادر به تصمیم‌گیری در مورد صحت این ادعاها نیستیم و تنها گزارش‌های موجود را به اطلاع کاربران می‌رسانیم. یکی از منابع غیررسمی شیائومی و رابط کاربری MIUI در کانال تلگرامی خود اشاره کرده است که همه گزارش‌های مربوط به می ۱۱ پرو در حد شایعه هستند. بنابراین بهتر است که با احتیاط انتظارات خود را نظم دهید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید