نظریه توطئه ضد ۵G منجر به خرابی ۱۵۹ ایستگاه مخابراتی در انگلستان شده است - تکفارس 
نظریه توطئه ضد ۵G منجر به خرابی ۱۵۹ ایستگاه مخابراتی در انگلستان شده است - تکفارس 
نظریه توطئه ضد ۵G منجر به خرابی ۱۵۹ ایستگاه مخابراتی در انگلستان شده است - تکفارس 

نظریه توطئه ضد ۵G منجر به خرابی ۱۵۹ ایستگاه مخابراتی در انگلستان شده است

مهرداد میرشاهی
۵ دی ۱۳۹۹ - 16:32
ایستگاه 5G

اداره ارتباطات انگلیس، موسوم به Ofcom اخیراً ادعا کرده که در سال ۲۰۲۰ میلادی، به دلیل تئوری‌های توطئه ضد ۵G در مجموع به حدود ۱۵۹ ایستگاه اپراتوری حمله شده که در نتیجه این حملات، ایستگاه‌های مخابراتی این کشور حدود ۱۷۰ هزار ساعت از کار افتاده است. با این حال، تخریب ایستگاه‌های پایه فناوری ۵G در انگلستان در حال کاهش است. این رگولاتوری در گزارش سالانه ارزیابی وضعیت شبکه‌های تلفن همراه و ثابت کشور انگلیس، میزان آسیب به زیرساخت‌های تلفن همراه ناشی از ادعاهای بی‌اساس را در سال ۲۰۲۰ میلادی مشخص کرده است.

در بخشی از این گزارش می‌خوانیم:

از سال جاری، بسیاری از ادعاهای تائید نشده (مربوط به اپیدمی) معمولاً از طریق شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است… قبل از این، ادعاهای غلط دیگری نیز وجود داشتند که مدعی بودند، تابش میدان الکترومغناطیسی (EMF) ایستگاه‌های مخابراتی ۵G سلامتی [افراد] را تهدید می‌کند.

نظریه‌های ضد فناوری ۵G

با گسترش پاندمی کرونا، گزارش‌ها در انگلستان و حتی دیگر کشورها نیز نشان داده است که تخریب عمدی یا آتش زدن زیرساخت‌های مخابراتی به وضوح از تئوری‌های توطئه ارتباط ۵G با ویروس کرونا نشأت گرفته‌اند. گزارش سازمان Ofcom همچنین نشان می‌دهد که شبکه‌های ثابت و تلفن همراه انگلستان در دوران این پاندمی مقاوم بوده است و به صورت مرتب خدمت‌رسانی می‌کردند. با وجود فضای چالش‌برانگیز فعلی و افزایش محبوبیت این تئوری‌ها، استقرار فیبر و شبکه‌های ۵G با سرعت زیادی در حال افزایش است.

بر اساس پیش‌بینی‌ها، تا پایان سال ۲۰۲۰ میلادی، چهار اپراتور در انگلیس در مجموع بیش از ۳۰۰۰ سایت (پایگاه مخابراتی) خواهند داشت. این پایگاه‌ها برای انتقال سیگنال‌های ۵G از طریق تلفن همراه خواهد بود. این رقم حدود ۱۰ برابر بیشتر از میزان سایت فعال در انگلستان در پایان سال ۲۰۱۹ میلادی است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید