تمجید رئیس کوالکام از پردازنده M1 اپل - تکفارس 
تمجید رئیس کوالکام از پردازنده M1 اپل - تکفارس 
تمجید رئیس کوالکام از پردازنده M1 اپل - تکفارس 

تمجید رئیس کوالکام از پردازنده M1 اپل

خشایار جهانی
۲۳ آذر ۱۳۹۹ - 11:01
Apple M1

زمانی شرکت‌های کوالکام و اپل درگیر جنگ قانونی بر سر مودم‌های تلفن همراه و مجوزهای آن بودند، اما اکنون رئیس کوالکام، کریستیانو آمون، به تمجید از پردازنده M1 اپل پرداخته است. او در مصاحبه‌ای با نشریه The Verge گفت که موفقیت تراشه M1 شرکت اپل باور کوالکام بر آینده پردازنده‌ها را تایید می‌کند.

در این مصاحبه از آمون پرسیده شد که تراشه M1 اپل چه درس‌هایی را به شرکت‌هایی مانند کوالکام و مایکروسافت می‌دهد که او در پاسخ گفت:

یکی از نکات جالب در مورد این تراشه، نوع نگاه ما به آن و خشنودی ما از معرفی این پردازنده است، زیرا آینده‌ای که در مورد پردازنده‌ها پیش‌بینی می‌کردیم به حقیقت خواهد پیوست. از طرفی، کاربران گوشی‌های هوشمند به‌اندازه کاربران کامپیوتر مشتاق بهبود تکنولوژی در این حوزه هستند.

رییس کوالکام بیان می‌کند که انتقال اپل از معماری آرم به پیشبرد کل این صنعت کمک خواهد کرد. قابل ذکر است که اخیرا کوالکام از جدیدترین پردازنده خود یعنی اسنپدراگون ۸۸۸ رونمایی کرده است. او در ادامه بیان کرد:

اکوسیستم پردازنده‌ها در حال پیشرفت است. برای مثال، هفته قبل دیدیم که شرکت ادوبی از نرم‌افزارهایی مبتنی‌بر آرم رونمایی کرد و هنگامی‌که شما نرم‌افزاری را برپایه سخت‌افزار می‌چینید (در این بحث منظور معماری آرم) یعنی این نرم‌افزارها روی سخت‌افزاری مبتنی‌بر معماری آرم بیشترین بازدهی را خواهند داشت. بنابراین این نشان‌دهنده این است که کوالکام و مایکروسافت در مسیر درستی قرار دارند که منجر به بهبود عملکرد، طول عمر باتری بیشتر و … برای کاربران خواهد شد.

در این مصاحبه، آمون دررابطه با آینده ۵G صحبت کرده است و آن را بسیار خوش‌بینانه توصیف کرد. این درحالی است که گفته می‌شود اپل کار روی اولین مودم داخلی خود برای دستگاه‌های آتی را شروع کرده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید