شیائومی در سه‌ماه سوم ۲۰۲۰ رشدی چشمگیر را تجربه کرده است - تکفارس 
شیائومی در سه‌ماه سوم ۲۰۲۰ رشدی چشمگیر را تجربه کرده است - تکفارس 
شیائومی در سه‌ماه سوم ۲۰۲۰ رشدی چشمگیر را تجربه کرده است - تکفارس 

شیائومی در سه‌ماه سوم ۲۰۲۰ رشدی چشمگیر را تجربه کرده است

مجید مهرعلی
۴ آذر ۱۳۹۹ - 15:30
شیائومی در سه‌ماه سوم ۲۰۲۰ رشدی چشمگیر را تجربه کرده است - تکفارس 

با شروع فصل تعطیلات پایان سال میلادی، گزارشی جدید از بازار جهانی گوشی‌های هوشمند دارای جزئیات جالبی است. با وجود تأثیر بد ابتدایی ویروس کرونا، شیائومی در سه‌ماه سوم ۲۰۲۰ رشدی چشمگیر را تجربه کرده است، اگرچه در همین بازه هواوی با کاهش محسوسی روبه‌رو شده است.

با استناد به گزارشی از گارتنر (Gartner)، فروش کلی گوشی‌های هوشمند نسبت به سال ۲۰۱۹ با کاهشی ۵٫۷ درصدی مواجه شده است. این اتفاق صادرات جهانی این محصولات را به ۳۶۶ میلیون واحد کاهش داده است، با این وجود این عدد نسبت به نیمه اول سال میلادی نوعی بازیابی به‌حساب می‌آید. دلیل اصلی این کاهش، فراگیری ویروس کرونا است که اثرات آن هنوز در سه‌ماه سوم سال نیز احساس می‌شود. گزارش موردبحث نشان می‌دهد که سامسونگ هنوز هم پیشرو بازار بوده و توسط هواوی دنبال می‌شود، اما این شیائومی است که توانسته رتبه سوم را از چنگ اپل درآورد.

سامسونگ در سه‌ماه سوم ۲۰۲۰ نسبت به بازه مشابه سال گذشته رشدی ۲٫۲ درصدی را تجربه کرده است، اما این شیائومی است که پرشی بلند، ۳۴٫۹ درصد افزایش فروش در بخش گوشی‌های هوشمند را به‌دست آورده است. شیائومی که در سه‌ماه سوم ۲۰۱۹ تعداد ۳۲ میلیون گوشی را صادر کرده بود در امسال این عدد را به بیش از ۴۴ میلیون رساند. اوپو یکی دیگر از سازندگان بزرگ چینی با وجود قرار گرفتن در بین ۵ شرکت موفق، کاهشی ۲٫۳ درصدی را تجربه کرده است.

در نظر گرفتن وضعیت کنونی هواوی در مواجهه با دولت آمریکا باعث می‌شود تا افت فروش این شرکت را قابل‌انتظار دانست. چند ماه پیش این سازنده با تحریم‌های تشدید شده دولت آمریکا روبه‌رو شد که زنجیره تأمینش را با مشکل مواجه کرد. به گفته سرپرست ارشد مؤسسه گارتنر «برای اولین بار در امسال میلادی گوشی‌های هوشمند در بازار‌های بزرگی مثل هند، اندونزی و برزیل به ترتیب رشدی ۹٫۳، ۸٫۵ و ۳٫۳ درصدی در فروش را تجربه کرده‌اند». او می‌افزاید «با وجود اینکه برخی محدودیت‌های اجتماعی آسان‌تر شده است، خریداران در هزینه‌های خود هوشیارانه‌تر عمل می‌کنند».

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید