احتمال معرفی سه مک‌بوک جدید توسط اپل در هفته آینده - تکفارس 
احتمال معرفی سه مک‌بوک جدید توسط اپل در هفته آینده - تکفارس 
احتمال معرفی سه مک‌بوک جدید توسط اپل در هفته آینده - تکفارس 

احتمال معرفی سه مک‌بوک جدید توسط اپل در هفته آینده

خشایار جهانی
۱۳ آبان ۱۳۹۹ - 09:15
احتمال معرفی سه مک‌بوک جدید توسط اپل در هفته آینده - تکفارس 

روز گذشته اپل در یک پوستری در فضای مجازی اعلام کرد که هفته آینده روز ۱۰ نوامبر، آخرین رویداد سال ۲۰۲۰ خود را برگزار می‌کند. حالا طبق اخبار منتشرشده، احتمالا اپل می‌خواهد از مک‌بوک‌های جدید خود که مبتنی بر Arm Macs هستند رونمایی کند. لازم به ذکر است که اپل از این پس می‌خواهد پردازنده‌های مک‌بوک‌های خودش را نیز تولید کند و به همین دلیل با قرارداد خود با اینتل ظرف دو سال پایان می‌دهد.

نشریه بلومبرگ گزارش‌هایی دقیق‌تر از دستگاه‌هایی که قرار است معرفی شوند ارائه کرده است. این نشریه می‌گوید که درحال حاضر، مدل‌های مک‌بوک ایر ۱۳ اینچی، مک‌بوک پرو ۱۴ اینچی و مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی همگی درحال تولید و دارای اپل سیلیکون خواهند بود. با این وجود، بلومبرگ می‌گوید که این لپ‌تاپ‌ها تغییرات چشم‌گیری نسبت به نسل قبل نداشته و فقط پردازنده ارتقا یافته است که می‌تواند در سرعت دستگاه و عملکرد باتری آن تاثیر بگذارد. البته از طرفی بلومبرگ می‌گوید که ممکن است هفته آینده خبری از اپل سیلیکون نباشد.

به‌علاوه طبق اخبار منتشرشده، اپل درحال کار روی آی‌مک و مک پرو جدید است. معماری «آرم مک پرو» با قدرت یکسان تقریبا نصف جای اشغال‌شده توسط پردازنده‌های امروزی را لازم دارد که نشان از قدرت بیشتر در اندازه یکسان دارد. باید منتظر ماند و دید که اپل از پردازنده‌های جدید با معماری جدید و برند خود چه زمانی در همه دستگاه‌ها استفاده می‌کند.

اوایل سال جاری، تحلیل‌گر مسائل اپل، مینگ چو کو، گزارش داد که این شرکت قصد دارد از مک‌بوک پرو ۱۳٫۳ اینچی و مک‌بوک ایر آرم ۱۳٫۳ اینچی رونمایی کند. در هرصورت، اعتقاد بر این است که معماری Arm Mac اپل در مک‌بوک‌های امسال همان معماری پردازنده A14 باشد اما سال بعد تغییراتی به‌وجود بیاید. همچنین انتظار می‌رود این تراشه از ۱۲ هسته پردازشی بهره ببرد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید