درآمد TSMC امسال ۳۰% رشد داشته است - تکفارس 
درآمد TSMC امسال ۳۰% رشد داشته است - تکفارس 
درآمد TSMC امسال ۳۰% رشد داشته است - تکفارس 

درآمد TSMC امسال ۳۰% رشد داشته است

مجید مهرعلی
۲۹ مهر ۱۳۹۹ - 09:30
درآمد TSMC امسال ۳۰% رشد داشته است - تکفارس 

شرکت TSMC به‌تازگی اعلام کرده است که در سال ۲۰۲۰ انتظار افزایشی ۳۰ درصدی در درآمد خود را دارد. این نمایش اقتصادی در زمانی از راه می‌رسد که این شرکت یکی از بزرگ‌ترین مشتریان خود یعنی هواوی را از دست داده است.

با استناد به گزارش نیکی (Nikkei)، بزرگ‌ترین سازنده پیمانکاری تراشه قرار است امسال با پرشی ۳۰ درصدی در کسب درآمد روبه‌رو شود. یکی از اصلی‌ترین دلیل‌های این رشد، فراگیری ویروس کرونا است. این اتفاق باعث افزایش شدیدی در تقاضای محصولات دیجیتال شده است و سازندگان بزرگ گوشی‌های هوشمند نیز به‌سختی در تلاش هستند تا فناوری ۵G را برای کاربران به ارمغان بیاورند.

با استناد به اعلامی رسمی از TSMC، درآمد سه‌ماه چهارم سال میلادی این شرکت می‌تواند چیزی بین ۱۲٫۴ تا ۱۲٫۷ میلیارد دلار باشد. این امر نشان‌دهنده رشد ۲۰ درصدی بازار این شرکت در امسال میلادی است. این شرکت همچنین افزوده است که در رشد پیش‌بینی‌شده خود هیچ‌گونه فعالیت تجاری با هواوی را لحاظ نکرده است.

برای آنهایی که اطلاع ندارند باید گفت که به خاطر تحریم‌های آمریکا، هواوی در اوایل سال میلادی همکاری با TSMC که اولین تأمین‌کننده تراشه‌هایش بود را از دست داده است و از تاریخ ۲۵ شهریور (September 15) نیز نمی‌تواند از این سازنده قطعات جدید خریداری کند. در حال حاضر، TSMC واکنشی نشان نداده که آیا این شرکت برای فعالیت با هواوی اجازه‌نامه دریافت کرده است یا خیر. سازنده تایوانی تراشه‌ها در حال حاضر تأمین‌کننده بسیاری از توسعه‌دهندگان تراشه در سراسر جهان است و سرمایه‌گذاری این شرکت به ۱۷ میلیارد دلار می‌رسد.

سی‌سی وی (C.C. Wei) مدیر ارشد اجرایی TSMC می‌گوید:

شرکت ما تمرکز خود را روی تایوان حفظ خواهد کرد. مرکز تحقیق‌ و توسعه و بخش بزرگی از خط تولید ما در ادامه نیز در تایوان قرار خواهد داشت و هیچ‌گونه تنش جغرافیایی‌ سیاسی و یا مداخله‌ای روی این اتفاق اثر نخواهد گذاشت.

این شرکت قصد دارد یک کارخانه ساخت تراشه با ارزش ۱۲ میلیارد دلار در آمریکا بسازد و انتخابات ریاست جمهوری نیز روی آن اثرگذار نخواهد بود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید