گزارش: TikTok با خریدار خود به توافق رسیده است - تکفارس 
گزارش: TikTok با خریدار خود به توافق رسیده است - تکفارس 
گزارش: TikTok با خریدار خود به توافق رسیده است - تکفارس 

گزارش: TikTok با خریدار خود به توافق رسیده است

مهرداد میرشاهی
۱۱ شهریور ۱۳۹۹ - 09:02
گزارش: TikTok با خریدار خود به توافق رسیده است - تکفارس 

طبق گزارش اخیر CNBC، شرکت تیک تاک بالاخره با خریدار خود برای فروش تجارت ایالات متحده، نیوزلند و استرالیا به توافق رسیده است.

انتظار می‌رود این معامله که طبق گزارش‌ها، بین ۲۰ تا ۳۰ میلیارد دلار ارزش دارد، امروز رسماً اعلام شود.

هنوز مشخص نیست که سرانجام کدام شرکت توانسته با خرید TikTok به توافق برسد ولی احتمالاً یکی از شرکت‌های مایکروسافت (همراه با والمارت) و یا اوراکل، به عنوان خریدار شعبه‌های یادشده این کمپانی معرفی شود.

گفته شده که اوراکل پیشنهادی مبنی بر ۱۰ میلیارد دلار وجه نقد، ۱۰ میلیارد از سهام اوراکل و ۵۰ درصد از سود سالانه تیک تاک تا ۲ سال را به بایت دنس (ByteDance) – شرکت مادر تیک تاک – ارائه داده است. گفتنی‌ست تیک تاک در سال ۲۰۱۹ میلادی و در سطح جهانی، موفق به کسب درآمدی بالغ بر ۱۷ میلیارد دلار شده است و بیش از ۸۰۰ میلیون کاربر فعال در سراسر جهان دارد و ارزش آن نیز حدود ۱۰۰ میلیارد دلار است.

چندی پیش دولت چین اعلام کرد که امکان فروش الگوریتم‌های شخصی‌سازی شده الگوریتم تیک تاک وجود ندارد و خریدار احتمالی این شرکت، احتمالاً به فناوری‌های مورداستفاده در این اپلیکیشن دسترسی نخواهد داشت و تنها بخشی از این شرکت را به دست خواهد آورد. طبق گزارش‌ها، این الگوریتم حاوی ۱۵ میلیون خط از کد یادگیری ماشینی‌ست که با زبان جاوا نوشته شده است.

کوین مایر (Kevin Mayer)، مدیرعامل تیک تاک، هفته گذشته رسماً از سمت خود استعفا کرد و تصمیم به ترک این شرکت گرفت. در حال حاضر، بایت دنس تنها تا تاریخ پنج شنبه ۲۲ آبان ماه (۱۲ نوامبر ۲۰۲۰ میلادی) فرصت دارد تا برخی از شعبه‌های جهانی خود را به فروش برساند وگرنه دیگر اجازه فعالیت در بازار ایالات متحده آمریکا را نخواهد داشت. این قطع‌نامه توسط دونالد ترامپ وضع شده است و بخشی از دعواهای سیاسی و تجاری بین دو کشور چین و آمریکا محسوب می‌شود.

باید دید سرانجام کدام شرکت موفق به خرید سه شعبه جهانی تیک تاک شده و توانسته یکی از پول‌سازترین تجارت‌های چند سال اخیر را به تصاحب خود درآورد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید