ارسال رایانه‌های شخصی به بازار به دلیل ویروس کرونا افزایش یافته است - تکفارس 
ارسال رایانه‌های شخصی به بازار به دلیل ویروس کرونا افزایش یافته است - تکفارس 
ارسال رایانه‌های شخصی به بازار به دلیل ویروس کرونا افزایش یافته است - تکفارس 

ارسال رایانه‌های شخصی به بازار به دلیل ویروس کرونا افزایش یافته است

محمد علی مشهدی جعفر
۲۰ تیر ۱۳۹۹ - 23:59
ارسال رایانه‌های شخصی به بازار به دلیل ویروس کرونا افزایش یافته است - تکفارس 

ارسال محموله‌های رایانه‌های شخصی بار دیگر در پی قطع زنجیره‌ی تامین بر اثر انتشار ویروس کرونا در سراسر جهان افزایش یافته است. ارسال محموله‌های رایانه‌های شخصی، براساس تحلیل گارتنر (Gartner) که سه‎‎‌شنبه منتشر شد، در سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۲۰ به ۶۴٫۸ میلیون واحد رسید. فروشندگان قادر بودند تا انبارهای رایانه‌های شخصی خود را مجدداً پر کنند. در حالی که تقاضا برای لپ‌تاپ نیز در طی این سه‌ماهه افزایش یافته است زیرا تعداد بیشتری از افراد به دلیل ویروس کرونا از خانه کار می‌کردند و یا درس می‌خواندند.

میکاکو کیتاگاوا (Mikako Kitagawa) مدیر تحقیقات گارتنر می‌گوید:

زنجیره‌ی تأمین رایانه‌های شخصی در اوایل سال ۲۰۲۰ به دلیل بیماری همه‌گیر کووید-۱۹ به شدت مختل شد. با این وجود، این افزایش در تقاضای رایانه‌های شخصی بعد از سال ۲۰۲۰ ادامه نخواهد یافت زیرا در اثر همه‌گیری ویروس کرونا، ارسال محموله‌ها عمدتا توسط نیازهای کوتاه‌مدت تجاری افزایش یافته است.

طبق گفته‌ی گارتنر، لنوو و HP هرکدام یا بیش از ۱۶ میلیون واحد، بیشترین رایانه‌های شخصی را به بازار ارسال کرده‌اند. در رده‌های بعدی دل با ۱۰ میلیون واحد و اپل، ایسر و ایسوس هر کدام با حدود ۴ میلیون واحد قرار گرفته‌اند. کروم‌بوک و آیپد در داده‌ها درج نشده‌اند.

همچنین شرکت بین‌المللی داده (IDC) داده‌ها را بعد از ظهر پنجشنبه منتشر کرد. ارقام این شرکت کمی تفاوت دارد و نشان‌دهنده‌ی حجم ارسال ۷۲ میلیون رایانه‌ی شخصی به بازار در طول سه‌ماهه‌ی اخیر است. IDC همچنین HP را با ۱۸ میلیون واحد در صدر لیست ارسال‌ها قرار داده است و پس از آن لنوو با ۱۷ میلیون و دل با ۱۲ میلیون قرار دارد. IDC اعلام کرده است که اپل ۵ میلیون و ایسر ۴ میلیون رایانه‌ی شخصی را به بازار ارسال کرده است.

همچنین IDC همه‌گیری ویروس کرونا را در این رشد موثر دانسته است.

جیتش اوبرانی (Jitesh Ubrani) یک از مدیران شرکت IDC می‌گوید:

تقاضای شدید ناشی از کار در خانه و همچنین نیازهای یادگیری الکترونیکی از انتظارات قبلی پیشی گرفته است و یک بار دیگر رایانه‌های شخصی را در مرکز توجه مصرف‌کنندگان تکنولوژی قرار داده است. آنچه که باید دید این است که آیا این تقاضا و سطح بالای استفاده در دوران رکود اقتصادی و دنیای پس از کووید ادامه می‌یابد یا خیر زیرا تا موقعی که مدارس و محل‌های کار باز شوند بودجه‌های مردم در حال کم شدن است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید