حالت تاریک به‌زودی برای اپلیکیشن فیس‌بوک منتشر می‌شود - تکفارس 
حالت تاریک به‌زودی برای اپلیکیشن فیس‌بوک منتشر می‌شود - تکفارس 
حالت تاریک به‌زودی برای اپلیکیشن فیس‌بوک منتشر می‌شود - تکفارس 

حالت تاریک به‌زودی برای اپلیکیشن فیس‌بوک منتشر می‌شود

مجید مهرعلی
۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - 09:30
حالت تاریک به‌زودی برای اپلیکیشن فیس‌بوک منتشر می‌شود - تکفارس 

فیسبوک از معدود اپلیکیشن‌های اندروید است که تاکنون یک حالت زمینه تاریک (Dark Mode) درست و حسابی دریافت نکرده است. فیس‌بوک مطمئنا در تلاش است تا این امر به وقوع بپیوندد، همان‌طور که این ویژگی را برای دیگر اپلیکیشن‌های این خود مثل مسنجر و واتس‌اپ فراهم کرد.

اگرچه ما نمی‌دانیم دقیقا چه زمانی اپلیکیشن اندرویدی فیس‌بوک، این ویژگی را دریافت خواهد کرد، اما می‌دانیم که چطور به نظر خواهد رسید. گروهی از افراد سایت ۹to5google به اپلیکیشن فیس‌بوکی دسترسی پیدا کرده‌اند که هنوز به‌صورت عمومی انتشار نیافته است. این اپلیکیشن دارای حالت زمینه تاریک و همین‌طور تعدادی قابلیت جدید است.

حالت زمینه تاریک اپلیکیشن که در تصویر تیتر مشخص است، پس بهتر است نگاهی به دیگر قابلیت‌های اپلیکیشن که به‌زودی منتشر می‌شوند بیاندازیم. اولین قابلیت، ردگیر ویروس کروناست. این قابلیت به کاربران اطلاعاتی مانند تعداد مبتلایان در سه هفته اخیر، تعداد مبتلایان به ازای هر شهر و یا تعداد آنها  در سراسر جهان را نمایش می‌دهد.

از همه مهم‌تر ، به نظر می‌رسد فیس‌بوک قصد دارد روح تازه‌ای در طراحی رابط کاربری قابلیت تایم آن فیس‌بوک (Time on facebook) بدمد. در این قسمت از اپلیکیشن، کاربر می‌تواند مدت زمانی را که در طول یک هفته در اپلیکیشن فعال بوده است را مشاهده کند.

مشاهده‌ها حاکی از آن است که گزینه جدیدی به قابلیت تایم آن فیس‌بوک اضافه نشده است، پس طبیعتا تغییرات به جلوه‌های ظاهری این قسمت محدود می‌گردد. اگر گزینه جدیدی هم به این قابلیت اضافه شده باشد، در اسکرین‌شات‌های لو رفته اپلیکیشن  که دیده نشده است.

نویسنده این متن نیز مانند شما و دیگر کاربران از زمان دقیق انتشار این قابلیت‌های جدید بی‌اطلاع است. زمان انتشار این قابلیت‌ها به فیس‌بوک بستگی دارد که بتواند هرچه زودتر آنها را مورد آزمایش قرار دهد و نقایص جزئی را برطرف کند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید