نمایشگر اپل واچ سری ۶ تغییری نخواهد کرد - تکفارس 
نمایشگر اپل واچ سری ۶ تغییری نخواهد کرد - تکفارس 
نمایشگر اپل واچ سری ۶ تغییری نخواهد کرد - تکفارس 

نمایشگر اپل واچ سری ۶ تغییری نخواهد کرد

فاطمه آهنگریان
۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - 18:30
نمایشگر اپل واچ سری ۶ تغییری نخواهد کرد - تکفارس 

اگر گزارش‌های جدید اخیر صحت داشته باشند، نمایشگر اپل واچ سری ۶ هیچ فرقی با نمونه موجود در اپل واچ سری ۵ نخواهد داشت. در واقع این ما را به یاد یکی از تبلیغات سامسونگ می‌اندازد که در آن تبلیغ خریداران گوشی آیفون ۴s را مسخره کرده بود. به تازگی افشاگر معروف توییتری با نام کاربری L0veToDream در یک پست گفته است:

من معتقدم که اپل واچ سری ۶ همچنان از نمایشگرهای JDI استفاده خواهد کرد.

اپل واچ سری ۶ به نمایشگر microLED مجهز نخواهد شد

در ابتدا باید اشاره کنیم که L0veToDream سابقه بسیار خوبی در افشای اطلاعات دستگاه‌های اپل دارد. این افشاگر در توییت جدید خود به استفاده از نمایشگرهای OLED ساخت کمپانی Japan Display اشاره کرده است. این کمپانی ژاپنی به دلیل سرمایه‌گذاری بیش از حد بر روی پنل‌های LCD و عقب ماندن در زمینه تولید پنل‌های OLED، ضرر بزرگی را متحمل شد. شرکت اپل همچنان وظیفه تولید نمایشگر LCD برخی از مدل‌های آیفون و آیپد خود را بر عهده Japan Display می‌گذارد و همچنین این کمپانی نمایشگر ۱.۵۷ اینچی OLED اپل واچ سری ۵ را نیز تولید می‌کند. گفته می‌شود که اپل به مبلغ ۲۰۰ میلیون دلار در کمپانی Japan Display سرمایه‌گذاری کرده است و جان تازه‌ای به این کمپانی بخشیده است.

نمایشگر اپل واچ سری ۶ تغییری نخواهد کرد - تکفارس 

نمایشگر اپل واچ سری ۶ از همان پنل OLED مشابه ساعت سری اپل واچ ۵ استفاده می‌کند

اگر اطلاعات L0veToDream صحت داشته باشند، بر خلاف شایعات قبلی اپل واچ سری ۶ به نمایشگر microLED مجهز نخواهد شد. نمایشگرهای microLED درست مانند پنل‌های OLED به نور پس‌زمینه احتیاج ندارد و هر پیکسل به صورت مستقل نور خودش را تولید می‌کند. اما برتری پنل‌های miniLED این است که به مراتب باریک‌تر، درخشان‌تر و کم‌مصرف‌تر هستند. همچنین این نمایشگرها دیگر به مشکلات پنل‌های OLED مانند مشکل سوختگی پیکسل یا burn-in دچار نمی‌شوند. این احتمال وجود دارد که اپل واچ سری ۷ در سال ۲۰۲۱ به نمایشگر microLED مجهز شود.

نمایشگر اپل واچ سری ۵ از تکنولوژی LTPO استفاده می‌کند که این تکنولوژی نرخ تازه‌سازی متغیر را برای این محصول به ارمغان می‌آورد. نمایشگر اپل واچ سری ۵ می‌تواند بین نرخ تازه‌سازی ۶۰ هرتزی و ۱ هرتزی تغییر کند. این ویژگی به شدت برای قابلیت نمایشگر همیشه روشن یا Always-On مناسب است. کاهش نرخ تازه‌سازی نمایشگر باعث می‌شود که شارژدهی دستگاه افزایش یابد.

اما گفته می‌شود که شرکت اپل در قطعات داخلی اپل واچ سری ۶ تغییرات زیادی را اعمال می‌کند؛ انتظار داریم که این کمپانی کوپرتینویی پس از مدت‌ها بالاخره ویژگی نظارت بر خواب را به اپل واچ اضافه کند. از دیگر ویژگی‌های این گجت می‌توانیم به الکتروکاردیوگرام، تشخیص سقوط و سنجش ضربان قلب اشاره کنیم. همچنین گفته می‌شود که اپل واچ سری ۶ قابلیت سنجش میزان اکسیژن در خون را خواهد داشت. اگر نتیجه تست شما بین ۹۵ و ۱۰۰ درصد باشد یعنی قلب شما مشکل خاصی ندارد. اما اگر نتیجه تست پایین‌تر از ۹۲ درصد باشد، باید آن را جدی بگیرید. سنجش میزان اکسیژن در خون اخیراً به شدت مورد توجه قرار گرفته است، چرا که پزشکان دریافته‌اند که اکسیژن موجود در خون افراد مبتلا به کووید-۱۹ بسیار پایین و حدود ۵۵ درصد است.

همچنین در اوایل سال جاری خبری منتشر شد مبنی بر اینکه اپل قصد دارد سنسور Touch ID را به اپل واچ سری ۶ اضافه کند. این خبر حاکی از آن بود که سنسور مذکور با دکمه Digital Crown یکپارچه خواهد شد.

انتظار می‌رود که اپل واچ سری ۶ در مهرماه (سپتامبر)، در کنار گوشی‌های سری آیفون ۱۲ معرفی شود. شرکت Statista اعلام کرده است که اپل واچ در سه ماهه اول سال جاری حدود ۵۵.۵ درصد از بازارهای ساعت‌های هوشمند را در اختیار داشته است. این در حالی است که سامسونگ با در اختیار داشتن ۱۳.۹ درصد از این بازار، در جایگاه دوم قرار گرفته بود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید