گوگل به مرورگر یک خود-ارزیابی اضطرابی را اضافه می‌کند - تکفارس 
گوگل به مرورگر یک خود-ارزیابی اضطرابی را اضافه می‌کند - تکفارس 
گوگل به مرورگر یک خود-ارزیابی اضطرابی را اضافه می‌کند - تکفارس 

گوگل به مرورگر یک خود-ارزیابی اضطرابی را اضافه می‌کند

ساسان نظری
۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - 12:00
گوگل به مرورگر یک خود-ارزیابی اضطرابی را اضافه می‌کند - تکفارس 

بر اساس اخبار روز پنج‌شنبه، گوگل برای دستیابی به منابع بیشتر در زمینه سلامت روان، در حال همکاری با سازمانی مردمی به نام اتحادیه ملی بیماری‌های روانی (NAMI) بوده است که یک خود-ارزیابی بالینی اضطراب را شامل می‌شود.

اگر از روز سه‌شنبه در مرورگر گوگل کلمه اضطراب را جستوجو کرده باشید، در پنل اطلاعاتی گوگل گزینه خود-ارزیابی اضطراب قابل مشاهده است که در بالای آن، جعبه نکات کلیدی به همراه اطلاعات بسیاری در زمینه اضطراب وجود دارند. از دیگر مواردی که در زمان جستوجوی کلمه اضطرب نمایان می‌شوند می‌توان به اطلاعات در مورد علائم بیماری و را‌ه‌های درمانی معمول که توسط مراجع پزشکی تایید شده‌اند اشاره کرد.

این ارزیابی با نام اختلال اضطراب عمومی-۷ (به اختصار GAD-7) شناخته شده و شامل ۷ سوالی است که ممکن است متخصصان در زمان بررسی افراد از آن‌ها بپرسند. این خود-ارزیابی به کاربران اجازه دسترسی به منابع اطلاعاتی توسعه‌ یافته توسط اتحادیه بیماری‌های روانی را هم می‌دهد.

دنیل گیلسان مدیرعامل اتحادیه ملی بیماری‌های روانی در گزارشی گفت:

اختلالات اضطرابی بیش از ۴۸ میلیون نفر را در ایالات‌ متحده درگیر کرده است. اضطراب با علائم گوناگون و گسترده نمایان می‌شود که می‌تواند در اثر تغییر برخی فاکتور‌های بیولوژیک و یا برخی عوامل محیطی همانند تغییرات ناگهانی محیط یا قرارگرفتن در شرایط استرس‌زا ایجاد شود.

وی در ادامه گفت:

با وجود کووید-۱۹ میزان استرس افراد افزایش یافته و تعداد بیماران دارای مشکلات روانی و نیاز‌های آن‌ها در جوامع افزایش یافته است.

براساس داده‌های منتشر شده از دفاتر سرشماری در هفته گذشته، یک سوم آمریکایی‌ها علائم اضطراب بالینی و افسردگی را نشان می‌دهند.

خود ارزیابی اضطراب، سومین غربالگر بیماری‌های روانی موجود در گوگل است. اتحادیه ملی بیماری‌های روانی در گذشته نیز با گوگل در زمینه‌های افسردگی و اختلالات استرسی بعد از سوانح در مورد طراحی سوالات معتبر و منابع اطلاعاتی همکاری داشته است.

به گفته گوگل پاسخ کاربرانی که از این خود ارزیابی استفاده می‌کنند محفوظ و شخصی بوده و به هیچ عنوان پخش نخواهد شد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید