سامسونگ دیگر در بازار تلفن‌های هوشمند هند جایگاه دوم را ندارد - تکفارس 
سامسونگ دیگر در بازار تلفن‌های هوشمند هند جایگاه دوم را ندارد - تکفارس 
سامسونگ دیگر در بازار تلفن‌های هوشمند هند جایگاه دوم را ندارد - تکفارس 

سامسونگ دیگر در بازار تلفن‌های هوشمند هند جایگاه دوم را ندارد

محمد علی مشهدی جعفر
۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - 23:15
سامسونگ دیگر در بازار تلفن‌های هوشمند هند جایگاه دوم را ندارد - تکفارس 

هند یکی از بزرگترین بازارهای گوشی‌ هوشمند در جهان است که سامسونگ سال‌های پیاپی محبوب‌ترین برند گوشی هوشمند درآن محسوب می‌شد تا این اواخر که جایگاه اول توسط شیائومی از سامسونگ گرفته شد. براساس یک آنالیز از طرف سایت Canalys این شرکت بر جایگاه دوم به خوبی تکیه زده بود تا این که در سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۰ این جایگاه را به دیگر غول چینی یعنی ویوو باخت.

ویوو مانند شیائومی برای گوشی‌های میان‌رده‌ی چشمگیر با قیمت مناسب، شناخته شده است؛ چیزی که برای بازار در حال رشد هند بسیار مناسب است. همچنین ویوو، شرکتی است که تلاش می‌کند به اندازه‌ی کافی نوآوری داشته باشد تا توجه و علاقه‌ها را به گوشی‌های خود جلب کند به جای اینکه دستگاه‌های خود را بدون هیچ نکته‌ی ویژه‌ای عرضه کند. به‌طور مثال پرچمدار اواخر ۲۰۱۹ ویوو یعنی V17 پرو، اولین گوشی دارای دوربین بیرون‌جهنده بود و حدودا در هند ۳۶۸ دلار قیمت دارد.

همان‌طور که قبلاً نیز اشاره شد، ویوو در یکی از مهمترین بازارها برای سازندگان تلفن‌های هوشمند از سامسونگ پیشی گرفته است، در حالی که شیائومی رتبه شماره یک را در این بازار دارد.

براساس داده‌های کانالیس، با وجود همه‌گیری ویروس کرونا، در سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۲۰ فروش تلفن‌های هوشمند در هند ۱۲ درصد افزایش یافته است و این یعنی ۳۳٫۵ میلیون دستگاه فروخته شده است. شرکت چینی ویوو عرضه‌ی محموله‌های خود به بازار را ۵۰ درصد افزایش داد و ۶٫۷ میلیون تلفن هوشمند را به فروش رساند، در حالی که سامسونگ با کاهش ۱۴ درصدی، ۶٫۳ میلیون دستگاه را فروخت.

شیائومی در سه‌ماهه‌ی مشابه ۳۰٫۶ درصد از بازار را در اختیار داشته و ۱۰٫۳ میلیون گوشی هوشمند به فروش رسانده است درحالی که مقام چهارم و پنجم به دو غول چینی مستقر در شنژن، یعنی ریلمی و اوپو تعلق دارد.

اخیرا سامسونگ مبلغ ۲٫۶۴ میلیون دلار را به هند اهدا کرد. این علاوه‌بر کمک اضافه‌ی ۶۵۸ هزار دلاری به ایالت‎‌های اوتار پرادش و تامیل نادو است. در این دو ایالت مجموعاََ ۲۷۲ میلیون نفری، ۲۰۰۰ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند. به علاوه این شرکت کره‌ای ۱٫۹۷ میلیون دلار به بودجه‌‌ی این کشور برای مقابله یا پاندمی فعلی و پاندمی‌های بالقوه‌‌ی آینده، با سرپرستی نخست وزیر هند، اهدا کرد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید