شیائومی از سنسور دوربین ۱۵۰ مگاپیکسلی سامسونگ استفاده خواهد کرد - تکفارس 
شیائومی از سنسور دوربین ۱۵۰ مگاپیکسلی سامسونگ استفاده خواهد کرد - تکفارس 
شیائومی از سنسور دوربین ۱۵۰ مگاپیکسلی سامسونگ استفاده خواهد کرد - تکفارس 

شیائومی از سنسور دوربین ۱۵۰ مگاپیکسلی سامسونگ استفاده خواهد کرد

محمد علی مشهدی جعفر
۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - 18:05
شیائومی از سنسور دوربین ۱۵۰ مگاپیکسلی سامسونگ استفاده خواهد کرد - تکفارس 

بر اساس اطلاعاتی که یک افشاگر قابل اعتماد به نام IceUniverse در سایت ویبو منتشر کرده، سامسونگ اخیرا توسعه‌ی یک سنسور دوربین ۱۵۰ مگاپیکسلی را به پایان رسانده است که به لطف همکاری این غول کره‌ای با شیائومی، احتمالا این سنسور در گوشی هوشمند جدید شیائومی به کار خواهد رفت. گفته می‌شود محصول جدید شیائومی در سه ماهه‌ی چهارم ۲۰۲۰ روانه‌ی بازار می‌شود. در حال حاضر مدل و مشخصات این گوشی ناشناخته است.

همانطور که سامسونگ در اواسط ۲۰۱۹ اعلام کرد، این دو شرکت قبلا روی یک سنسور تصویر ۱۰۸ مگاپیکسلی، از طرح مفهومی اولیه تا مرحله‌ی تولید، کار کرده‌اند.

سامسونگ در هدف خود برای ساخت سنسورهای تصویر کوچکِ پیشگام در این صنعت، حرف‌های زیادی برای گفتن داشته است. به تازگی سامسونگ، ویدیویی منتشر کرد که دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی این شرکت را روی گلکسی S20 الترا ۵G نشان می‌داد.

این شرکت کره‌ای اطلاعات تازه‌ای را در مورد فناوری‌های جدیدی که در این حسگرها به کار رفته، به اشتراک گذاشته است. به احتمال زیاد برای دوربین ۱۵۰ مگاپیکسلی که پیش‌تر به آن اشاره شد از فناوری که اصطلاحا «نانوسل» نام دارد، استفاده می‌شود. این فناوری به پیکسل‌ها اجازه می‌دهد که کوچک‌تر از اندازه‌ا‌ی باشند که در یک حسگر تصویر معمولی موجود است و این باعث می‌شود که عکاسی، پرجزئیات‌تر و دقیق‌تر باشد.علاوه بر این، فناوری «ایزوسل پلاس» سامسونگ با مجزا کردن هر پیکسل، عملکرد آن‌ها را افزایش می دهد و امکان جمع‌آوری نور بیشتر توسط لنزها را فراهم می کند و یک ماده‌ی متفاوت و نامشخص را برای استفاده در موانع فلزی کوچکِ معمول بین پیکسل ها معرفی می‌کند، که قرار است باعث کاهش تلفات نوری و بازتاب نور شود.

همچنین یونگین پارک (Yongin Park) رئیس تیم کسب و‌ کار حسگر سامسونگ، اعلام کرده است که قصد دارد در نهایت دوربین‌های ۶۰۰ مگاپیکسلی ارائه دهد که فراتر از آن است که چشم انسان می‌تواند درک کند. اعتقاد براین است که چشم انسان حداکثر می‌تواند ۵۰۰ مگاپیکسل را درک کند.

علاوه‌ بر این، شرکت سامسونگ علاقه‌مند به معرفی حسگری برای مصرف‌کنندگان است که می‌توانند بو و مزه و حتی فراتر از آن، احساسات انسانی را تشخیص دهد. در ادامه یونگین پارک مثال‌هایی از اینکه چگونه اشعه ماورای بنفش می‌تواند برای تشخیص سرطان پوست مفید باشد یا کمکِ حسگر مادون قرمز به کنترل کیفیت در صنعت کشاورزی، در میان دیگر صنایع، آورده است.

در حالی که صحبت از قرار گرفتن چنین حسگرهایی در گوشی‌ها، ممکن است برای بعضی‌ها بسیار دور از ذهن به نظر برسد، در واقع منطقی است که انتظار هر چیزی را که باعث ایجاد یک تحول در بازار و منحصر‌‌به‌‌فرد بودن یک گوشی‌‌ هوشمند شود را داشته باشیم؛ خصوصاً اگر برای مصرف‌کنندگان مفید و کاربردی باشد. اما تا آن زمان، هیجان‌انگیز است که ببینیم فناوری دوربین گوشی‌ها تا چه حدی می‌تواند پیش برود و سامسونگ در آینده چه چیزی را برای ما تدارک دیده است.

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید