اهدا ۲ میلیون ماسک به مراکز درمانی آمریکا از سوی اپل - تکفارس 
اهدا ۲ میلیون ماسک به مراکز درمانی آمریکا از سوی اپل - تکفارس 
اهدا ۲ میلیون ماسک به مراکز درمانی آمریکا از سوی اپل - تکفارس 

اهدا ۲ میلیون ماسک به مراکز درمانی آمریکا از سوی اپل

فرزاد اسرافیلی
۳ فروردین ۱۳۹۹ - 23:30
اهدا ۲ میلیون ماسک به مراکز درمانی آمریکا از سوی اپل - تکفارس 

دولت ترامپ روز شنبه اعلام کرد اپل تعهد کرده است ۲ میلیون ماسک صنعتی را جهت کمک به تامین نیازهای کارمندان مراقبت‌های بهداشتی در مناطقی که ویروس جدید کرونا گسترش یافته است، اهدا کند.

مایک پنس معاون رئیس جمهور شنبه در کنفرانس خبری در کاخ سفید درباره واکنش دولت فدرال به کرونا اظهار داشت:

 این داستان دیگری از صنعت بزرگ آمریکا است. رئیس جمهور و من به طور مستقیم از اپل شنیدیم که آنها ۲ میلیون ماسک صنعتی در سرتاسر کشور اهدا می کنند و با دولت ما برای توزیع آن همکاری خواهند کرد.

تیم کوک، مدیر عامل اپل، روز شنبه گذشته در توئیتی به این اهدا اشاره کرد و گفت اپل که این شرکت میلیون‌ها ماسک برای متخصصان بهداشت در ایالات متحده و اروپا اهدا می‌کند. شرکت اپل درباره توییت کوک اظهار نظری نکرد.

ویروس کرونا به عنوان عامل بیماری کووید-۱۹ با شیوع گسترده، وضعیت همه‌گیری جهانی را به وجود آورده است. شهرها، ایالت‌ها و کشورها در قرنطینه‌های اجباری بسر میبرند، سیستم‌های بهداشت و درمان با چالش روبرو هستند و کل صنایع به تعطیلی کشیده شده است. در مناطقی با شیوع گسترده، کادر درمان با کمبود تجهیزات حفاظتی مانند ماسک دست به گربیان هستند. ماسک نه تنها از انتقال ویروس جلوگیری می‌کند، بلکه از پزشکان، پرستاران و دیگر پرسنل مراکز درمانی که مستقیماً با بیماران در ارتباطند را محافظت می‌نماید.

اهدای ۲ میلیون ماسک معنی دار خواهد بود. برای قیاس، فرماندار نیویورک دیروز از توزیع ۱ میلیون ماسک N95 در شهر نیویورک خبر داد. شهردار نیویورک هم اعلام کرد این یک میلیون قطعه ماسک، کمک شایانی به کادر درمانی که در خط مقدم مبارزه با کرونا هستند خواهد کرد. البته این میزان اهدا ماسک از سوی اپل کمتر از کل نیاز آمریکاست.

پنس سایر تولید کنندگان و مشاغل کوچک را تشویق کرد تا از این کار اپل پیروی کنند و آنها نیز دست به این کار بزنند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید