فیسبوک در حال کار روی استریم بازی‌های اندرویدی است - تکفارس 
فیسبوک در حال کار روی استریم بازی‌های اندرویدی است - تکفارس 
فیسبوک در حال کار روی استریم بازی‌های اندرویدی است - تکفارس 

فیسبوک در حال کار روی استریم بازی‌های اندرویدی است

مهرداد میرشاهی
۴ اسفند ۱۳۹۸ - 20:36
فیسبوک در حال کار روی استریم بازی‌های اندرویدی است - تکفارس 

بر اساس گزارش‌هایی که به تازگی منتشر شده، به نظر می‌رسد که فیسبوک در حال کار روی ویژگی‌ای است که کاربران را قادر می‌سازد تا با استفاده از برنامه فیسبوک لایو از طریق تلفن خود به صورت مستقیم به استریم بازی‌های اندرویدی بپردازند.

جین منچان وانگ (Jane Manchun Wong)، وبلاگ‌نویس حوزه تکنولوژی و محقق اپلیکیشن‌ها که به مهندسی معکوس اپلیکیشن‌ها می‌پردازد تا ویژگی‌های مخفی و در دست ساخت آن‌ها را کشف کند، به تازگی کشف کرده است که فیسبوک در حال حاضر ویژگی مخفی دارد که کاربران با استفاده از می‌توانند بازی‌های موجود بر اندروید را استریم کنند.

فیسبوک در حال کار روی استریم بازی‌های اندرویدی است.

ــ جین منچان وانگ (@wongmjane) 22 فوریه ۲۰۲۰ میلادی

در حالی که هنوز مشخص نیست آیا این اقدام فیسبوک روزی عملی خواهد شد یا خیر، اما به نظر می‌رسد که با عرضه این سرویس، فیسبوک گام بلندی برای جایگزینی و رقابت با سرویس‌هایی نظیر میکسر و توییچ بردارد. هرچند گزارش‌ها به استریم بازی‌های اندرویدی اشاره دارد، اما موفقیت این قابلیت می‌تواند فیسبوک را به استریم بازی‌های iOS نیز مجاب کند.

با این وجود، شعبه گیمینگ فیسبوک با استریم بازی‌ها بیگانه نیست. نومابر سال ۲۰۹ میلادی، این سایت موفق شد تا قرارداری انحصاری با جرمی وانگ ملقب به «Disguised Toast» امضا کند تا زین پس فقط از طریق فیسبوک به استریم بازی‌های خود بپردازد.

با این حال، استریم بازی‌ها گاهی با شرایط محدودی نیز روبرو است و کار را برای کاربران سخت می‌کند. به طور مثال، لپ‌تاپ‌ها و سیستم‌های قدیمی به لطف سخت‌افزار منسوخ شده خود حتی از استریم بازی‌های مستقل و کم‌حجم نیز عاجز هستند.

اگر فیسبوک بتواند کاربران را از دانلود فایل‌های اضافه و ارتقای سخت‌افزاری سیستم خود بی‌نیاز سازد، بدون شک گام مهمی در راستای استریم بازی‌ها برداشته است و احتمال موفقیت آن در این عرصه بیش از پیش خواهد بود.

باید دید که آیا استریم بازی‌های اندرویدی و احتمالاً iOS چیزی‌ست که فیسبوک واقعاً قصد دارد وارد آن شود یا تنها در حال بررسی شرایط و توانمندی‌های خود است. در صورتی که خبر جدیدی در این باره منتشر شود، در اسرع وقت به اطلاع شما خواهیم رساند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید