تکنولوژی اپل واچ می‌تواند کمک کند تا طول عمر باتری در برخی از مدل‌های آیفون ۲۰۲۰ افزایش یابد - تکفارس 
تکنولوژی اپل واچ می‌تواند کمک کند تا طول عمر باتری در برخی از مدل‌های آیفون ۲۰۲۰ افزایش یابد - تکفارس 
تکنولوژی اپل واچ می‌تواند کمک کند تا طول عمر باتری در برخی از مدل‌های آیفون ۲۰۲۰ افزایش یابد - تکفارس 

تکنولوژی اپل واچ می‌تواند کمک کند تا طول عمر باتری در برخی از مدل‌های آیفون ۲۰۲۰ افزایش یابد

بهنام خدابخشی
۱۶ دی ۱۳۹۸ - 11:59
تکنولوژی اپل واچ می‌تواند کمک کند تا طول عمر باتری در برخی از مدل‌های آیفون 2020 افزایش یابد

بسیاری از صفحه‌نمایش‌های OLED موجود در آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۱ پرو مکس (که اپل آن را به عنوان صفحه‌نمایش Super Retina XDR معرفی کرده است) به عنوان بهترین نسخه‌ی موجود در در گوشی‌های هوشمند جدید که سال گذشته‌ی میلادی منتشر شده، شناخته شده است. به نظر شما آیا این کمپانی قصد دارد به تولید این نمایشگر ادامه دهد یا در سال جدید تغییر ایجاد خواهد کرد؟

بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی Elec، یکی از کمپانی‌های تولیدکننده‌ی صفحه‌نمایش گوشی‌های اپل به منظور ارتقا خط تولید خود یک سری تجهیزات جدید را اضافه نموده است. شرکت LG Display می‌تواند امسال آماده‌ی ارائه‌ی پنل‌های لمسی اپل با استفاده از فناوری صفحه‌نمایش LTPO باشد. فناوری LTPO می‌تواند اجزای مورد استفاده در ترانزیستورهای فیلم نازک را پوشش دهد و به عنوان مولفه‌ای برای روشن و یا خاموش کردن پیکسل‌های منفرد از آن استفاده نماید. این فناوری نقش بسیار مهمی در میزان تجدید صفحه‌نمایش و مصرف برق ایفا می‌کند.

نمایشگرهای اکسید پلی کریستالی در دمای پایین (LTPO) توسط کمپانی اپل توسعه یافته‌اند و اکنون نیز در اپل‌واچ‌های سری ۴ و ۵ نیز مورد استفاده قرار گرفته‌اند. این صفحه‌نمایش‌ها به میزان ۱۵ درصد نسبت به سایر کارایی بیشتری دارند و از مصرف کمتری نسبت به نمایشگرهای فعلی پلی سیلیکون در درجه حرارت پایین (LTPS) که در آیفون‌های معرفی شده با نمایشگر AMOLED تعبیه شده‌اند، برخوردار هستند. یکی از مزایای استفاده از نمایشگرهای LTPO این است که می‌تواند ابعاد آن‌ها را نازک‌تر کرد. اگر اپل تصمیم بگیرد که در سال آینده از این فناوری برای مدل‌های آیفون ۲۰۲۰ استفاده کند از نظر تئوری می‌تواند حجم باتری گوشی‌های آیفون را از طریق افزایش ضخامت باتری بیشتر نماید. با توجه به این موضوع که برخی از گوشی‌های جدید از فناوری ۵G پشتیبانی می‌کنند، قطعا افزایش طول عمر باتری گوشی‌های اپل می‌تواند مورد استقبال کاربران قرار بگیرد.

تکنولوژی اپل واچ می‌تواند کمک کند تا طول عمر باتری در برخی از مدل‌های آیفون 2020 افزایش یابد

فناوری جدید موردنیاز به منظور تولید صفحه‌نمایش‌های منعطف AMOLED با استفاده از تکنولوژی LTPO مبتنی بر تجهیزاتی است که اولین‌بار توسط سامسونگ به صورت تجاری مورد استفاده قرار دارد. شرکت ال‌جی قصد دارد تا این تجهیزات را به خط E6 خود واقع در Gyeonggi کره‌ی جنوبی منتقل نماید. تولید از طریق این خط مونتاژ منحصرا برای دستگاه‌های کمپانی اپل می‌باشد. در حال حاضر سامسونگ مسئولیت تولید ۹۰ درصد از پنل‌های OLED استفاده شده در آیفون‌های ۲۰۱۹ را بر عهده دارد که اکنون LG Display نیز با ورود خود این میزان را متعادل خواهد کرد. همچنین این احتمال وجود دارد که این فناوری جدید باعث شود تا هزینه‌های اپل برای گارانتی نمایشگرهای AMOLED کاهش یابد. اما حتی اگر اینگونه نباشد، به احتمال زیاد به مصرف‌کنندگان فرصت استفاده از این موارد نیز داده نمی‌شود.

اگر تحلیل‌های مینگ چی کو و TF International صحت داشته باشد، شرکت اپل امسال پنج مدل جدید آیفون را از جمله آیفون ۹ عرضه خواهد کرد. دومین مدل آیفون ممکن است در ابتدای ماه مارس با صفحه‌نمایش ۴٫۷ اینچی از نوع LCD عرضه گردد. در حالی که این دستگاه از نشر ظاهری شبیه به آیفون ۸ می‌باشد ولی پردازنده‌ی ۷ نانومتری A13 Bionic بر روی این دستگاه فعال می‌باشد و قدرت آیفون‌های ۲۰۱۹ را به کاربران ارائه می‌دهد. همچنین انتظار داریم که شاهد افت میزان حافظه و قیمت آیفون‌ها باشیم که از ۳۹۹ دلار آغاز می‌گردد.

حداقل بر اساس تحلیل‌های مینگ چی کو، قرار است در سال ۲۰۲۰ میلادی چهار مدل جدید از آیفون‌ها عرضه گردد که همگی از یک صفحه‌نمایش AMOLED برخوردار می‌باشند. این مدل‌ها شاهد آیفون ۱۲ ۵٫۴ اینچی و آیفون ۱۲ پلاس ۶٫۱ اینچی خواهد بود. هر دو مدل این گوشی‌ها دارای یک گوشی دوربین عریض و فوق عریض می‌باشند. همچنین آیفون ۱۲ پرو از یک نمایشگر ۶٫۱ اینچی اسپرت اسپرت بهره‌مند خواهد بود اما برای عکس‌های تله‌فوتو نیز یک دوربین سوم بر روی پنل پشتی نیز دارد. بر اساس گفته‌ی این تحلیلگر مشهور، آیفون ۱۲ پرو مکس دارای یک صفحه‌نمایش ۶٫۷ اینچی خواهد بود. در حالی که هر سه دوربین مذکور بر روی پنل پشتی این دستگاه حضور دارند، بلکه سنسور ToF نیز بر روی این گوشی مشاهده می‌شود. این سنسور نور مادون قرمز را پخش می‌کند و مدت زمان لازم برای نمایش سوژه و بازگشت به آن به دوربین را اندازه‌گیری می‎نماید.

با استفاده از این داده‌ها محاسباتی انجام می‌شود که که اطلاعات دقیق مربوط به عمق را ایجاد می‌نماید. این موضوع به آیفون کمک می‌کند تا قابلیت AR بهبود یافته‌ای داشته باشد، حالت بوکه تصاویر طبیعی‌تری را برای پرتره به ارمغان می‌آورد و می‌تواند به اپل اجازه دهد تا قابلیت Face ID را بر روی پنل پشتی اضافه نماید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید