احتمال اجازه به کاربران برای برنامه‌ریزی دارک مود در اندروید ۱۱ - تکفارس 
احتمال اجازه به کاربران برای برنامه‌ریزی دارک مود در اندروید ۱۱ - تکفارس 
احتمال اجازه به کاربران برای برنامه‌ریزی دارک مود در اندروید ۱۱ - تکفارس 

احتمال اجازه به کاربران برای برنامه‌ریزی دارک مود در اندروید ۱۱

سجاد اسدی
۲۶ آذر ۱۳۹۸ - 21:53
احتمال اجازه به کاربران برای برنامه‌ریزی دارک مود در اندروید ۱۱ - تکفارس 

در سال‌های اخیر قابلیت دارک مود توجه بسیاری از کاربران را به سمت خود جلب کرده است. از جمله دلایل اصلی محبوب شدن این قابلیت در میان کاربران، کاهش میزان مصرف شارژ و راحت‌تر بودن چشم‌ها در هنگام کار در حین فعال بودن این قابلیت است.

اگرچه اپلیکیشن ها اولین گام در پشتیبانی از دارک مود را برداشتند، اما گوگل برای اولین بار در اندروید ۱۰ این امکان را به کاربران داد تا بتوانند این ویژگی را در سیستم‌عامل تلفن همراه خود فعال کنند.

هرچند به عقیده بسیاری از کاربران، گوگل در ارائه دارک مود یک نکته و قابلیت بسیار مهم را در نظر نگرفته است. به عقیده آن‌ها، اضافه شدن حالت برنامه‌ریزی دارک مود برای سیستم‌عامل اندروید می‌تواند بسیار سودمند باشد. مسئله جالب و البته تعجب‌برانگیز این است که سیستم برنامه‌ریزی دارک مود در نسخه بتای اندروید ۱۰ تعبیه شده بود اما در نسخه اصلی حذف شد. در همین رابطه، شرکت گوگل اخیراً اعلام کرده است که این قابلیت تأثیر منفی بر روی تجربه کاربران خواهد گذاشت، چراکه باعث می‌شود اپلیکیشن ها در هنگام اجرای دارک مود، ری استارت شوند.

کریس به انس، یکی از اعضای گروه توسعه‌دهنده اندروید دراین‌باره گفت:

ویژگی برنامه‌ریزی دارک مود در نسخه ۱٫۱٫۰ AppCombat نیز مورد اقبال واقع نشد، به این دلیل که این ویژگی نیاز به دسترسی کامل به موقعیت مکانی برای افزایش دقت محاسبات داشت. حتی باوجود مشخص شدن کاملاً دقیق موقعیت مکانی، محاسبه طلوع و غروب آفتاب بسیار سخت بوده و می‌تواند باعث بروز باگ‌هایی در اپلیکیشن شود. مخصوصاً این که محاسبه طلوع و غروب آفتاب در موقعیت‌های مکانی نزدیک به قطب‌های شمال و جنوب بسیار سخت‌تر است. اگرچه این محاسبات در اندروید ۷٫۱ برای قابلیت نور شب قابل انجام بود، اما باید اشاره کرد که اجرای آن نیاز به اضافه کردن حجم بسیار زیادی کد به ساختار اپلیکیشن داشت.

در بخش جستجوگر مشکلات گوگل (Google Tracker)، یکی از مهندسان این شرکت اخیراً تأیید کرده است که دسترسی به قابلیت دارک مود قرار است در اندروید بعدی عرضه شود. لازم به ذکر است که در حال حاضر کاربران برای استفاده از دارک مود در زمان‌های مختلف شبانه‌روز لازم است تا به صورت دستی این ویژگی را فعال کنند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید