جزییات جدید دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی گوشی گلکسی S11+ سامسونگ - تکفارس 
جزییات جدید دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی گوشی گلکسی S11+ سامسونگ - تکفارس 
جزییات جدید دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی گوشی گلکسی S11+ سامسونگ - تکفارس 

جزییات جدید دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی گوشی گلکسی S11+ سامسونگ

سارا کاویانی
۲۶ آذر ۱۳۹۸ - 19:30
سامسونگ گلکسی S11+

پیش از این خبر هایی در مورد دوربین ۱۰۸ مگا پیکسلی گوشی گلکسی s11 پلاس سامسونگ شنیده بودیم. اما همیشه تعداد بالای پیکسل دوربین به معنای عکس های بهتر نیست، اگر چه با توجه به سایز بسیار کوچک سنسور ها، می‌توان گفت که میزان نوری که هرسلول می‌تواند به دام بیاندازد چندان زیاد نیست. از این نظر میزان نویز تصاویر ثبت شده افزایش می‌یابد و میزان حساسیت به نور و کیفیت تصاویر در نور کم چنگی به دل نمی‌زند.
اما مدتی پیش افشاکننده سریالی سامسونگ با نام مستعار  Ice univers  در توییتی موفقیت سامسونگ در حل این مشکل  و ثبت تصاویر با کیفیت خوب در نور کم را تایید کرده است.

به زبان ساده تر هر سلول در سنسور  CCD دوربین با هشت سنسور دیگر در ارتباط است که با ترکیب  شدن ۹ پیکسل دیگر  سلولی با سایز ۲.۴ میکرومتر تشکیل می‌دهد و نهایتا این دوربین ۱۲ مگا پیکسلی حساسیت به نور بسیار بالا و قابلیت  نویز گیری زیادی دارد.
این استراتژی طراحی معمولا برای دوربین‌هایی با تعداد مگا پیکسل بالا استفاده می‌شود اما تعداد کمی از دوربین‌های حرفه‌ای موجود در بازار مانند سنسور دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی سامسونگ دارای این تعداد سلول هستند.
علاوه بر ترفندهای نرم‌افزاری، به نظر می‌رسد که گوشی گلکسی S11+ از یک کاستوم سنسور  انحصاری ۱/۱٫۳ اینچی استفاده می‌کند، که این سنسور با سنسور ISOCELL Bright HMX  تفاوت‌هایی از لحاظ کیفیت دارد اما از لحاظ سایز شبیه هستند. لازم به ذکر است که سنسور ISOCELL Bright MHX  در دوربین گوشی های هوشمند می نوت ۱۰ و می میکس آلفا نیز تعبیه شده‌است.

بعضی از افراد در مورد سنسورهای پرچم دار جدید سامسونگ دچار بدفهمی شده‌اند. سامسونگ از سنسور ISOCELL Bright HMX استفاده نمی‌کند و به جای آن از سنسور جدید  CMOS با همان سایز بهره برده است. فکر نکنید که همه ی ۱۰۸ مگاپیکسل سنسور HMX هستند.

احتیاجی به گفتن نیست اما از لحاظ کیفیت تصاویر ثبت شده کاستوم سنسور جدید سامسونگ گلکسی اس ۱۱ پلاس  از سنسورهای  HMX  موجود عملکرد بهتری داشته است. همچنین با ماژول دوربین این پرچم دار می‌توان ویدیوهایی با رزولوشن بسیار بالا ضبط کرد.
ماژول دوربین در مدل s11+ با دو مدل s11 و s11e متفاوت خواهد بود. سامسونگ برای مدل s11+ ماژول دوربین بسیار بزرگی طراحی کرده، که می‌تواند عملکرد بسیار قدرتمندی از خود نشان دهد.
انتظار می‌رود سامسونگ  ۱۸ فوریه در شهر سان فرانسیسکو پرچمدار جدید خود را معرفی کند. امیدواریم که سامسونگ به تمام قول‌های خود در مورد این گوشی هوشمند جامه عمل بپوشاند. با توجه گذشته درخشان سامسونگ در لو رفتن اطلاعات حساس  احتمالا تا قبل از عرضه این دستگاه در مورد  مشخصات اصلی آن مطمئن خواهیم شد. با ما همراه باشید.

 

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید