قابلیت اکسپرس ترانزیت اکنون در لندن در دسترس قرار دارد - تکفارس 
قابلیت اکسپرس ترانزیت اکنون در لندن در دسترس قرار دارد - تکفارس 
قابلیت اکسپرس ترانزیت اکنون در لندن در دسترس قرار دارد - تکفارس 

قابلیت اکسپرس ترانزیت اکنون در لندن در دسترس قرار دارد

مسلم رفیعی
۱۱ آذر ۱۳۹۸ - 22:48
قابلیت اکسپرس ترانزیت اکنون در لندن در دسترس قرار دارد - تکفارس 

ویژگی جدید مرتبط با صرفه‌جویی در وقت اپل یعنی اکسپرس ترانزیت (Express Transit)، اکنون در شبکه حمل‌ونقل لندن آماده ارائه خدمت است. این ویژگی به کاربران اپل پی اجازه می‌دهد تا به‌سادگی دستگاه‌های خود را در پایانه‌های حمل‌ونقل و بدون نیاز به تأیید هویت از طریق تاچ آیدی و یا فیس آیدی، استفاده نمایند. این کار باعث می‌شود که صف مردم در ساعات شلوغی بیش از حد طولانی نشود، و همچنین این اقدام استفاده از قطار، اتوبوس‌ و شبکه متروی لندن را سریع‌تر می‌کند.

اپل می‌گوید که این ویژگی اکنون در تمامی مناطق تحت پوشش شبکه حمل‌ونقل لندن فعال بوده و در سراسر خدمات ترابری به لندن (TfL) مانند مترو، اتوبوس و واگن‌های برقی نیز به بهره‌برداری رسیده است. اپل اولین بار در اوایل سال جاری، اکسپرس ترانزیت را در iOS 12.3 معرفی کرد و همچنین TfL نیز اعلام نمود که برای فعال کردن پشتیبانی از این قابلیت در لندن، با کوپرتینویی‌ها همکاری کرده است. اکسپرس ترانزیت همچنین در کارت‌های Suica در ژاپن، TriMet در پورتلند، MTA در نیویورک و کارت‌های ترانزیت چینی در پکن و شانگهای نیز فعال خواهد بود.

شما می‌توانید با انتخاب یک کارت پیش‌فرض در تنظیمات Apple Pay در سیستم‌عامل iOS، از اکسپرس ترانزیت استفاده نمایید. این قابلیت با اپل واچ نیز همگام بوده، بنابراین دیگر نیازی نیست که دکمه داخلی را دو بار لمس کنید. اکسپرس ترانزیت به مدت پنج ساعت پس از اینکه آیکون قرمز رنگ باتری در اپل واچ و یا آیفون ظاهر شد، فعال بوده و بنابراین به شما اجازه می‌دهد که در زمان ضعیف بودن باتری، همچنان به استفاده از این ویژگی ادامه دهید.

درحالی‌که اپل در حال حاضر تنها خدمات TfL را تحت چتر حمایت اکسپرس ترانزیت قرار داده، باید انتظار داشته باشیم که رادارهای زردرنگ در ایستگاه‌های ریلی نیز از این قابلیت پشتیبانی نمایند. یکی از سخنگویان TfL در بیانیه‌ای خطاب به خبرگزاری The Verge توضیح داد:

اپل اکسپرس در هر جایی که توسط اپل پی پشتیبانی شود؛ یعنی حتی در نقاط مجاور لندن نیز، قبل دسترسی است (ازجمله ایستگاه‌های قطار ریلی در لندن). بنابراین در صورت وجود رادارهای زردرنگ، این قابلیت قابل بهره‌برداری خواهد بود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید