افزایش جزئی فروش گوشی‌های هوشمند در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۱۹ - تکفارس 
افزایش جزئی فروش گوشی‌های هوشمند در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۱۹ - تکفارس 
افزایش جزئی فروش گوشی‌های هوشمند در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۱۹ - تکفارس 

افزایش جزئی فروش گوشی‌های هوشمند در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۱۹

سید محمد معلمی
۱۸ آبان ۱۳۹۸ - 15:02
افزایش جزئی فروش گوشی‌های هوشمند در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۱۹ - تکفارس 

بر اساس آخرین اخبار منتشر شده توسط سازمان بین‌المللی انتشار داده‌ها (IDC)، فروش گوشی‌های هوشمند در سرتاسر جهان و در بازه زمانی ماه‌های ژولای تا سپتامبر با رشد ناچیز ۰٫۸ درصدی مواجه بوده است. در مجموع، طی این دوره ۹۰ روزه بیش از ۳۵۸ میلیون و ۳۰۰ هزار گوشی فروخته شده که نسبت به آمار ۳۵۵ میلیون و ۶۰۰ هزار عدد سال گذشته با پیشرفت روبه‌روست. به علاوه، در مقایسه با سه‌ماهه دوم همین سال ۲۰۱۹ نیز رشد ۱ درصدی به ثبت رسیده است. سازمان مذکور اعتراف می‌کند که برای دومین بار در دو سال گذشته شاهد افزایش فروش در بازار گوشی‌های هوشمند بوده‌ایم.

با مشاهده شرکت‌های تولیدکننده برتر، می‌بینیم که سامسونگ با فروش ۷۸٫۲ میلیون دستگاه توانسته سهم ۲۱٫۸ درصدی را در اختیار بگیرد و صدرنشین باشد و در آمار سالانه خودش نیز رشد ۸٫۳ درصدی را به ثبت برساند. در رده دوم هم هوآوی قرار گرفته به طوری که ۶۶ میلیون ۶۰۰ هزار گوشی (معادل سهم ۱۸٫۶ درصدی) را فروخته است. نکته جالب آن‌که علی‌رغم تحریم‌های دولت آمریکا، این شرکت بیشترین رشد سالانه یعنی به میزان ۲۸٫۲ درصد را ثبت کرده که احتمالاً به خاطر پشتیبانی خودِ مردم چین از او می‌باشد.

برندتعداد دستگاه‌های فروخته شده در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۱۹سهم از بازار در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۱۸تعداد دستگاه‌های فروخته شده در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۱۸سهم از بازار در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۱۸رشد سالانه
سامسونگ۷۸٫۲ میلیون۲۱٫۸ درصد۷۲٫۲ میلیون۲۰٫۳ درصد۸٫۳ درصد
هوآوی۶۶٫۶ میلیون۱۸٫۶ درصد۵۲٫۰ میلیون۱۴٫۶ درصد۲۸٫۲ درصد
اپل۴۶٫۶ میلیون۱۳٫۰ درصد۴۶٫۹ میلیون۱۳٫۲ درصد۰٫۶- درصد
شیائومی۳۲٫۷ میلیون۹٫۱ درصد۳۳٫۸ میلیون۹٫۵ درصد۳٫۳- درصد
اوپو۳۱٫۲ میلیون۸٫۷ درصد۳۰٫۰ میلیون۸٫۴ درصد۴٫۱ درصد
سایر۱۰۳٫۰ میلیون۲۸٫۷ درصد۱۲۰٫۷ میلیون۳۴٫۰ درصد۱۴٫۷- درصد
مجموع۳۵۸٫۳ میلیون۱۰۰٫۰ درصد۳۵۵٫۶ میلیون۱۰۰٫۰ درصد۰٫۸ درصد

در رده سوم اپل جای‌گیری کرده زیرا توانست با فروش ۴۶ میلیون و ۶۰۰ هزار ۱۳ درصد بازار را در اختیار بگیرد و نسبت به سال قبل ۰٫۶ درصد پیشرفت کند. پس از او شیائومی به چشم می‌خورد که با فروش ۳۲ میلیون و ۷۰۰ هزار دستگاه چهارم شده ولی در مقایسه با پارسال به میزان ۳٫۳ درصد کاهش فروش داشته است. در رده پنجم هم اوپو حضور یافته که با عرضه ۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار گوشی و سهم ۴٫۱ درصدی توانست خود را به عنوان برندی محبوب مطرح کند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید