جزئیات رابط کاربری جدیدی که بسیار شبیه به پوست انسان است - تکفارس 
جزئیات رابط کاربری جدیدی که بسیار شبیه به پوست انسان است - تکفارس 
جزئیات رابط کاربری جدیدی که بسیار شبیه به پوست انسان است - تکفارس 

جزئیات رابط کاربری جدیدی که بسیار شبیه به پوست انسان است

مسلم رفیعی
۳۰ مهر ۱۳۹۸ - 13:16
جزئیات رابط کاربری جدیدی که بسیار شبیه به پوست انسان است - تکفارس 

درصورتی‌که نیشگون گرفتن گوشی‌های هوشمند، چیزی است که همیشه می‌خواستید انجام دهید، باید به شما بگوییم که یک پروژه سطح بالای مرتبط با گوشی‌های همراه می‌تواند این آرزوی بسیار خاص را ممکن سازد. مارک تیسیر (Marc Teyssier)، دانشجوی دکترا در Télécom ParisTech، پوسته‌ای به نام Skin-On را خلق کرده است؛ یک رابط کاربری به‌ طرز وحشتناکی واقعی که برای وسایل تعاملی ساخته‌شده و می‌تواند به لمس کاربران پاسخ دهد. این رابط می‌تواند در تلفن‌های همراه، دستگاه‌های پوشیدنی و صفحه‌های لمسی نیز به‌کار رود. تیسر در وب‌سایت خود نوشت:

پوست انسان بهترین رابط کاربری جهت تعامل است. من این نمونه جدید را پیشنهاد می‌کنم که با استفاده از آن، دستگاه‌های تعاملی می‌توانند پوست مصنوعی خود را داشته باشند. این ویژگی فرم‌های جدیدی از ژست‌های کنترلی را برای کاربران نهایی ممکن می‌سازند.

حتی اگر کمی ترسناک باشد این رابط می‌تواند نحوه استفاده شما از گوشی‌های هوشمند را ساده نماید. این وب‌سایت می‌گوید که شما می‌توانید با فشردن این پوست مصنوعی با اپلیکیشن‌های موبایلی خود تعامل داشته باشید، مثلاً: پشت تلفن خود را نیشگون بگیرید تا حجم صدا را بالا ببرید، از انگشت خود به‌عنوان یک دسته بازی در تاپچ‌پد استفاده کرده و درنهایت، ردیابی بهتری را بر روی تلفن هوشمند خود داشته باشید.

بر اساس گفته‌های New Scientis، این پوسته جدید برای ارتباط دادن حالات مختلف با احساسات مختلف برنامه‌ریزی می‌شود. فشار شدید بر روی این پوسته می‌تواند به‌ معنای عصبانیت باشد، ضربه آهسته زدن می‌تواند به معنی جلب‌توجه و همچنین تماس مداوم و نوازش کردن نیز می‌تواند آسایش را نشان دهد.

وب‌سایت تیسیر نشان می‌دهد که وی چگونه این پوست مصنوعی را بر اساس سه‌ لایه پوست انسان که شامل: پوست بیرونی، غشای میانی و پوست زیرین می‌شود، مدلسازی کرده است. Skin-On چهار لایه دارد: ژست‌های ورودی، بخش بصری و لمسی، سنجش و نیز، روانشناسی. این اختراع فعلاً در حد نمونه اولیه باقی‌مانده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید