جنرال موتورز همچنان قصد فروش Lordstown را دارد - تکفارس 
جنرال موتورز همچنان قصد فروش Lordstown را دارد - تکفارس 
جنرال موتورز همچنان قصد فروش Lordstown را دارد - تکفارس 

جنرال موتورز همچنان قصد فروش Lordstown را دارد

مسلم رفیعی
۲۸ مهر ۱۳۹۸ - 11:30
جنرال موتورز همچنان قصد فروش Lordstown را دارد - تکفارس 

جنرال موتورز به توافقی با اتحادیه کارگران بخش خودروسازی جهت پایان دادن به اعتصاب یک ماهه دست‌یافته‌ است و تأسیسات تولیدی خودرو این شرکت در لورداستون اوهایو، به‌طور رسمی به‌عنوان بخشی از این قرارداد بسته خواهد شد. اما فروش برنامه‌ریزی‌شده این کارخانه به یک استارتاپ کامیون‌های برقی جدید به نام Lordstown Motors که قسمتی از آن متعلق به گروه Workhorse Group بوده، همچنان پابرجا است. Workhorse Group یک تولیدکننده خودروی الکتریکی بوده و همچنین وضعیت چندان مناسبی ندارد. جیم کین (Jim Cain) معاون فروش و ارتباطات اجرایی جنرال موتورز به خبرگزاری The Verge گفت:

قصد ما برای فروش این کارخانه به Lordstown Motors به‌جای خود باقی است.

خبر فروش این کارخانه به workhorse اولین بار توسط ترامپ در اردیبهشت‌ماه (مه) اعلام شد. وی این خبر را GREAT NEWS FOR OHIO نامید. رئیس‌جمهور آمریکا پیش‌تر جنرال موتورز را به‌ خاطر تمایل به بستن کارخانه Lordstown مورد سرزنش قرار داده بود؛ کارخانه‌ای که اتومبیل سدان Chevy Cruz در آنجا ساخته‌شده است. ترامپ حتی تهدید کرده بود که در صورت انجام این کار، دولت وی با جنرال موتورز روابط مناسبی نخواهد داشت.

این فروش بالقوه در ابتدا به‌عنوان نعمتی برای Workhorse تلقی می‌شد؛ شرکتی که در زمان اعلام این موضوع از مشکلات مالی جدی رنج می‌برد. این شرکت با وجود این که خودروهای ون برقی خود را به Ryder و UPS فروخته بود، اما هیچ‌گاه سود‌آور نبوده است. این شرکت وارد رقابتی جهت تهیه وسایل نقلیه جدید خدمات پستی ایالات‌متحده شده است، اما در این هنگام، این شرکت همچنان ۳۶.۵ میلیون دلار زیان را در سال ۲۰۱۸ اعلام کرده‌ و همچنین شاهد تسریع این روند در دو فصل اول سال ۲۰۱۹ نیز بوده‌ است. workhorse اخیراً بخش شکوفای پهبادهای خود را به مبلغ ۴ میلیون دلار به فروش رساند.

بااین‌وجود، خود Workhorse قصد خرید این کارخانه را ندارد. در عوض، استیو برنز (Steve Burns) مدیرعامل سابق Workhorse، یک استارتاپ جدید به نام Lordstown Motors را تأسیس کرده که بخشی از آن نیز متعلق به Workhorse است. برنز چند ماه گذشته را صرف جذب سرمایه‌ برای خرید این کارخانه کرده و حتی اخیراً رئیس سابق تسلا را نیز استخدام نموده است.

فراتر از موانع مالی، معامله بین جنرال موتورز و اتحادیه کارگران باید به تصویب این اتحادیه برسد. برخی از اعضای این تشکل پیش‌تر نیز تلاش کرده‌ بودند تا فشارهای متمرکز بر تعطیلی کارخانه Lordstown را کاهش دهند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید